نسخه چاپی

تسخیر علم و زمین و فضا و دریا

13 آبان هر سال یادآور حماسه تسخیر لانه جاسوسی آمریكا در سال 1358 است. حضور پرشور حمایتگرایانه كلیه آحاد مردم ایران از این اقدام انقلابی «دانشجویان مسلمان و پیرو خط امام» به حدی بود كه حضرت امام (ره) آن را انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.


به گزارش نما، اقبال شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران در یادداشتی در گرامی‌داشت روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، می‌نویسد: 13 آبان هر سال یادآور حماسه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 است. حضور پرشور حمایتگرایانه کلیه آحاد مردم ایران از این اقدام انقلابی «دانشجویان مسلمان و پیرو خط امام» به حدی بود که حضرت امام (ره) آن را انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

این حماسه انقلابی در دو وجه قابل‌تأمل است. اول پالایش عرصه‌های حاکمیتی از عناصر غیرانقلابی و نفوذی که با استعفای دولت موقت آغاز و با طرد افراد همسو با آنان ارائه یافت. دوم انتشار اسناد لانه جاسوسی که عمق نفوذ شیطان بزرگ را در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در کشور و در منطقه را نشان می‌داد. اسنادی که با مشقت زیاد و توسط جمعی از دانش آموزان و دانشجویان از میان کاغذهای پودر شده در لانه جاسوسی آمریکا به دست آمد خود سند جاودانه‌ای از همت اقدام انقلابی دانشجویان بود.

لذا از این اسناد حدود 13 جلد کتاب به‌دست‌آمده است که علاوه بر اطلاعات مستندی از روش‌ها و دخالت‌های شیطان بزرگ آمریکا را در کشورها نشان می‌دهد بلکه خود می‌تواند موضوع بسیاری از تحقیقات و پژوهش‌های تاریخی و اجتماعی و سیاسی را رقم زند. به همین دلیل است که مقام معظم رهبری توصیه نمودند که این کتب در متن دروس دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد.

اگرچه آن حماسه محدود به تسخیر بخش کوچکی از حضور آمریکا در کشور ما بود. ولی راهی را باز کرد که انقلاب به ریل اصلی خود همان استقلال کشور و تکیه‌ بر نیروها و منابع داخلی بازگردد و جوانان برومند این مرزوبوم به دنبال تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، دیگر عرصه‌هایی را نیز که جولانگاه این قدرت مستکبر بود تسخیر کردند و به یکجانبه گرایی او پایان دادند ازجمله عرصه علم و فناوری، عرصه سرزمینی با تشکیل نیروهای مقاومت در منطقه و دیگر نقاط دنیا، عرصه هوافضا با ایجاد فناوری‌های پیشرفته و عرصه دریا با حضور قدرتمندانه در آب‌های آزاد و زیردریا و همچنان این تسخیرهای غرورآفرین ادامه دارد.

۱۳۹۸/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...