نسخه چاپی

برآشفتگی چند اصلاح‌طلب از ۴ تا شعار!

روز یك‌شنبه و در جریان سخنرانی حسن روحانی در جمع مردم یزد، تعدادی از حاضران با شعار‌های «تورم، گرانی، جواب بده روحانی» و «شعار نده، كار كن، تنظیم بازار كن» به او اعتراض كردند.

به گزارش نما روز یک‌شنبه و در جریان سخنرانی حسن روحانی در جمع مردم یزد، تعدادی از حاضران با شعار‌های «تورم، گرانی، جواب بده روحانی» و «شعار نده، کار کن، تنظیم بازار کن» به او اعتراض کردند. روحانی آن‌ها را جدا از مردم و صدایی برآمده از حنجره عده‌ای معدود و خواست امریکا دانست. صرف نظر از دوقطبی‌ای که روحانی ایجاد کرد و صرف نظر از عدم خویشتن‌داری رئیس جمهور مقابل اعتراضی معمولی که مخالف شعار‌های انتخاباتی او برای احترام و شنیدن نظر معترض بود، واکنش رسانه‌های اصلاح‌طلب هم به این اعتراض جالب توجه بود. آن‌ها با خودسر نامیدن معترضان و حتی درخواست برخورد قضایی با آنان، از شنیدن صدای معترض و منتقد استقبال کردند! پروانه مافی، نماینده مجلس طی یادداشتی در روزنامه آرمان، این شعار‌ها را توهین به رئیس جمهور دانسته و خواستار برخورد قضایی با مجرمان می‌شود: «متأسفانه افراد و جریانات مختلف با رویکرد‌های متفاوت و خاص خودشان به خود اجازه می‌دهند که هر نوع اهانت و تهمتی را به رئیس‌جمهور نسبت دهند. این مسئله چندی است که تکرارپذیر شده و گویا به روندی برای تخریب رئیس‌جمهور تبدیل شده است... به‌نظر می‌آید که قوه قضائیه باید ورود کند و با اینگونه خودسری‌ها و توهین به رئیس‌جمهور برخورد لازم را صورت دهد و اجازه حرمت شکنی برخی افراد به رئیس‌جمهور را ندهد. اگر رئیس‌جمهور در جایی صحبت یا اظهار نظری می‌کند مجلس وجود دارد که در آن نمایندگان همراه و مخالف دولت می‌توانند صحبت‌های رئیس‌جمهور را نقد و بررسی کنند. اما در خارج از این چارچوب اگر افراد یا جریاناتی بخواهند تحت عنوان انتقاد به تخریب، هتک حرمت و توهین به رئیس‌جمهور بپردازند طبیعتا مجرم شناخته خواهند شد و دستگاه قضایی باید هشدار‌های لازم را به این افراد بدهد.»

موضع پروانه مافی به این معناست که برای آن عده از مردم که به وضعیت معیشتی و اقتصادی معترض بوده و در سخنرانی رئیس جمهور شعار داده‌اند، باید پرونده قضایی تشکیل شده و آن‌ها به دادگاه فرستاده شوند! چرا؟ چون خواستار پاسخگویی روحانی در مورد گرانی شده‌اند! روزنامه آفتاب یزد هم این شعاردهندگان را اخلالگر و خودسر نامید و این چند شعار را نشانه سختی روز‌های روحانی دانست و نوشت: «حسن روحانی این روزها، روز‌های سختی را تحمل می‌کند و دیروز نیز در شعار‌هایی که گروهی خودسر و معدود در یزد علیه او دادند این سختی به عینه نمایان بود. در میدان امیرچخماق یزد عده‌ای از شرکت‌کنندگان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی اعتراض‌هایی را نسبت به دولت مطرح کردند. این افراد که صدای شعارهای‌شان در جمعیت حاضر گم شده بود، تأکید داشتند که مشکلات موجود با سخنرانی قابل حل‌شدن نیست. اما رئیس‌جمهور در بخشی از سخنان خود نیز در واکنش به بخش دیگری از معترضان گفت: اختلاف و فاصله خواست امریکا است؛ نگذاریم خواست امریکا از حنجره عده‌ای معدود وچند جوان بلند شود.» هیاهوی اصلاح‌طلبان برای چند شعار ساده، نشان می‌دهد آن‌ها اندک تحمل و خویشتن داری هم ندارند و ترجیح می‌دهند کمترین صدای اعتراض را هم خاموش کنند.
منبع: روزنامه جوان

۱۳۹۸/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...