نسخه چاپی

رایزنی‌های دوجانبه امنیتی روسیه و چین

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: مسكو و پكن مذاكرات اعتمادبرانگیزی درباره طیف وسیعی از مسائل امنیتی انجام می‌دهند و این رایزنی‌ها، یكی از عوامل جدایی ناپذیر مشاركت راهبردی بین دو كشور است.


به گزارش نما، "نیکلای پاتروشییف" دبیر شورای امنیت روسیه که برای یک سفر سه روزه و انجام رایزنی‌های با مقامات بلندپایه به چین سفر کرده، اعلام کرد که مقامات مسکو و پکن مذاکرات اعتمادبرانگیزی درباره طیف وسیعی از مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی انجام می دهند. به گفته وی، رایزنی‌های روسیه-چین در زمینه مسائل امنیتی، یکی از عوامل جدایی ناپذیر مشارکت راهبردی بین دو کشور است.

اخبار بین‌الملل- پاتروشییف امروز (دوشنبه) در پکن در دیدار با اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گفت: «ادامه تقویت روابط دوجانبه بطور کامل پاسخگویی منافع دو کشور و توسعه روابط دوجانبه است. کشورهای ما گفت‌وگوهای اعتماد برانگیز و کاملی درباره مجموعه‌ای از مسائل مسائل امنیتی، از جمله همکاری‌های عملی بین دو کشور دراین عرصه انجام می دهند. این مذاکرات سهم قابل توجهی در تقویت مشارکت راهبردی و همکاری‌های دائمی ارگان‌های انتظامی و امنیتی و سرویس‌های اطلاعاتی روسیه و چین دارند.»

دبیر کل شورای امنیت روسیه یادآور شد: «وزارتخانه‌های مربوطه روسیه و چین در تماس دائم با یکدیگر برای تامین دفاع قابل اطمینان از منافع دو کشور، از جمله در مقابل تهدیدات و دخالت خارجی در امور داخلی این کشورها و همچنین به منظور هماهنگی تلاش‌ها عرصه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ، جنایات سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر هستند.»

وی افزود، یکی از رایزنی‌های روسیه و چین در زمینه مسائل امنیتی، یکی از عوامل لاینفک در مشارکت راهبردی دو کشور است که در جریان آنها مسائل مورد علاقه دو کشور بررسی شده، وضعیت همکاری‌ها بین وزارت خانه‌های تخصصی روسیه و چین مشخص گردیده و جهت گیری همکاری‌های آینده تعیین می شوند.

رایزنی‌های دوجانبه روسیه و چین در چارچوب مکانیسم امنیت مشترک امروز دوشنبه در چین در حال انجام است. ریاست هیئت روسی در این رایزنی ها بر عهده دبیر شورای امنیت این کشور است. شرکت‌کنندگان در این مذاکرات به تبادل اطلاعات و تجارب در زمینه تامین امنیت تاسیسات مهم و رویدادهای بزرگ در کشورهای خود می پردازند.

۱۳۹۸/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...