نسخه چاپی

ماجرای تهیه كننده شدن آقای بازیگر از زبان خودش

تهیه‌كننده نمایش «اوردوز» از دلایل حضور دوباره حضور در عرصه تهیه‌كنندگی تئاتر گفت.


به گزارش نما، حسن اسدی تهیه‌کننده نمایش «اوردوز» در خصوص چگونگی تولید این اثر نمایشی،گفت: در سال‌های اخیر آثار متعددی در سینما و تئاتر با موضوع اعتیاد تولید شده که تنها تعداد انگشت شماری مورد وثوق مخاطبان و اهل فن قرار گرفتند. از آنجا که کشور ما به جهت همجواری با بزرگترین کشورهای تولید کننده مواد مخدر مورد آسیب جدی بلای خانمان سوز اعتیاد قرار دارد، همواره تولید اثری متفاوت و البته تاثیرگذار در این حوزه یکی از دغدغه های من بوده است؛ این مهم عملی نشد تا اینکه با نمایشنامه «اوردوز» حامد رحیمی نصر مواجه شدم.

اخبار چهره ها - وی افزود: نمایش «اوردوز» مقوله اعتیاد را در اتمسفری متفاوت و با نگاهی کاملا بدیع و کارشناسی شده واکاوی می‌کند. لذا تصمیم گرفتم تولید این اثر را با تمام توان در دستور کار قرار دهم. در واقع نگاه متفاوت، زبان طنز و گزنده، قصه و روایتِ تاثیرگذار حامد رحیمی نصر مرا مجاب کرد تا بار دیگر وارد عرصه تهیه و تولید شوم.

اسدی با اشاره به اینکه مقوله اعتیاد بحث روز و تمام نشدنی جامعه است, گفت: پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز بهترین راه پیکار با اعتیاد است که سلاح فرهنگ و هنر را می‌توان کشنده‌ترین و دقیق‌ترین اسلحه این پیکار قلمداد کرد. «اوردوز» کمدی گروتسکی است که تمام باورها و داده‌های ذهنی را به چالش کشیده است؛ در این نمایش، برای نخستین بار فرد معتادی پس از مرگ، روایتگر ماجرا خواهد بود.

وی با اشاره به موانع و مشکلات مسیر تولید اثر بیان کرد: روند تولید اثر با چندین ماه تمرین مستمر آغاز شد و به موازات آن ساز و کارهای ویژه تبلیغاتی و رسانه‌ای به جهت استقبال مردمی اتخاذ شد. با شروع اجراها دوهفته طوفانی را سپری کردیم و همه روزه کار به فروشِ خارج از ظرفیت کشیده شد؛ اما قطعی اینترنت مشکلات جدی برای جذب مخاطبان و فروش بلیت به وجود آورد. همچنین با توافقی که پیشتر با «معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه» داشتیم مقرر شد که تبلیغات محیطی در فضای مترو شهری و پخش تیزرهای نمایش روی سکوها و داخل قطارهای شهری انجام شود؛ اما متاسفانه با وجود قول مساعدِ دفتر اجرایی مترو این مهم نیز میسر نشد.

اسدی ادامه داد: اکنون که روزهای پایانی نمایش «اوردوز» را سپری می کنیم در مجموع به وضعیت استانداردی دست یافته ایم که این مهم بیش از هر چیزی مرهون همراهی و همیاری نهادهایی چون «شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران»، پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور و دفتر مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری است.

وی در پایان گفت: طی مذاکرات انجام شده با دست اندر کاران مبارزه با مواد مخدر، پروژه ای به وسعت سراسر کشور در دست اقدام است که به زودی اخبار و دیگر مختصات آن از طریق رسانه های جمعی اعلام می شود

۱۳۹۸/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...