نسخه چاپی

تصویب پیش‌نویس استراتژی توسعه اقتصادی همسود تا سال 2030

به میزبانی روسیه در پایتخت این كشور هشتاد و چهارمین نشست شورای اقتصادی همسود در سطح معاونان نخست وزیران كشورهای عضو این اتحادیه برگزار شد.


به گزارش نما، هشتاد و چهارمین نشست شورای اقتصادی همسود در سطح معاونان نخست وزیران کشورهای عضو این اتحادیه به میزبانی روسیه در شهر «مسکو» برگزار شد.

اخبار بین‌الملل- سرپرستی هیأت تاجیکی در این نشست را «دولت‌علی سعید» معاون نخست وزیر تاجیکستان بر عهده داشت.

دستور کار نشست مذکور مشمول موضوعات مختلفی در ارتباط با همکاری‌های اقتصادی کشورهای همسود بود.

رؤسای هیأت‌های کشورهای شرکت کننده ضمن این نشست استراتژی توسعه اقتصادی کشورهای همسود تا سال 2030 میلادی را تصویب و توصیه کردند که تکمیل این پیش نویس ادامه یابد.

این سند اهداف و وظایف توسعه اقتصادی کشورهای همسود و جهات اصلی تعامل در این زمینه را برای ده سال آینده تعیین می‌کند.

سند تصویب شده جهت بررسی به شورای نخست وزیر کشورهای مستقل مشترک المنافع ارسال خواهد شد.

طی این نشست همچنین تصمیماتی در مورد پیش نویس پیش بینی تولید و مصرف منابع انرژی کشورهای همسود تا سال 2030 میلادی و آیین نامه جدید رقابت برای جایزه همسود در زمینه کیفیت محصولات و خدمات به امضا رسیدند.

علاوه بر این در این نشست به اعضا شورای اقتصادی همسود گزارشات مختلفی ارائه شد.

شرکت کنندگان این نشست همچنین مسائل ملی و سازمانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

هشتاد و پنجمین نشست شورای اقتصادی کشورهای همسود در تاریخ 13 مارس به میزبانی روسیه در شهر مسکو برپا و طی این روز قرار است همایش بین المللی اقتصادی کشورهای عضو این اتحادیه برگزار شود.

اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت. بیانیه تاسیس این اتحادیه در 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در «آلماتی» توسط رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

عضویت گرجستان دراین اتحادیه به دنبال تصمیم رسمی روسای جمهور کشورهای عضو در 3 دسامبر 1993 (12 آذر 1382) و به دنبال درخواست «ادوارد شواردنادزه» رئیس جمهور گرجستان در 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) صورت گرفت.

بیش از 70 درصد بودجه جامعه مشترک المنافع توسط روسیه پرداخت می‌شود هزینه می‌شود.


۱۳۹۸/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...