نسخه چاپی

خبری از جشن‌های كریسمس در عراق نیست

"درخت كریسمس وسط یك خیابان مركزی بغداد كه توسط معترضان ضد دولتی اشغال شده است، امسال زرق و برقی ندارد و عكس كشته‌شدگان در آتش نیروهای امنیتی را در خود جای می‌دهد. تظاهركنندگان توضیح دادند كه این اقدام در واكنش به تصمیم اخیر مسیحیان عراق مبنی بر عدم برگزاری فستیوال‌های كریسمس برای ادای احترام به جان‌باختگان گرفته شده است."


به گزارش نما، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرده است: رهبران مسیحیان عراق به اتفاق آراء جشن‌های مربوط به کریسمس را در همبستگی با جنبش اعتراضی لغو کردند اما اهداف موضع آن‌ها عمیق‌تر از چراغ‌های پر زرق و برق است. شعارهای یک "عراق متحد" عاری از فرقه‌گرایی، عمیقاً درون این جامعه طنین‌انداز است.

اخبار بین‌الملل- آن‌ها از زمان سقوط صدام در ۲۰۰۳ شاهد کاهش نفوذ خود در میان گسترش سیاست تحت کنترل حاکمان دولت بودند و از طرفی هم طی سال‌ها پس از هدف قرار گرفتن توسط گروه‌های شبه‌نظامی سنی مانند القاعده و داعش ، عراق را در گروه‌های بزرگ ترک کرده‌اند.

کاردینال لوئیس رافائل ساکو، اسقف کلیسای کلدانی در عراق در بازدید اخیر از میدان التحریر، مرکز جنبش اعتراضی، گفت که او منقلب شده است. او در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: اکنون شما حس می‌کنید که عراقی هستید. عراق جدیدی متولد می‌شود.

ساکو تاکید کرد: از نظر اخلاقی و معنوی نمی‌توانیم در چنین جو تنش‌آلودی جشن بگیریم... جشن گرفتن و شادی و خوشحالی ما در حالی که دیگران در حال مرگ هستند، عادی نیست. این جواب نمی‌دهد.

او در ادامه از دولت و پارلمان عراق خواست تا به درخواست‌های معترضان گوش فرا دهند و راهکار مناسب نهایی از طریق گفت‌وگو حاصل شود. این اسقف تاکید کرد: راه‌حل نظامی بد است. به دستور کلیسا، جشن‌ها فقط به عبادت محدود می‌شود و مبالغی که مختص هزینه تزیینات خیابان‌ها و جشن‌های عمومی در جامعه است، به بودجه حمایت از معترضان مصدوم اهدا می‌شود. ما جشن دیگری نخواهیم داشت. در زمانی که کشورمان در شرایط بحرانی به سر می‌برد، ما نمی‌توانیم جشن بزرگ بر پا کنیم.

۱۳۹۸/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...