نسخه چاپی

سفر روحانی به ژاپن دارای ابعاد اقتصادی و سیاسی است

آشنا گفت: سفر آقای روحانی به ژاپن دارای ابعاد اقتصادی و سیاسی است و ایران با حفظ مواضع اصولی خود از هر پیشنهاد راهگشایی استقبال می‌كند.


به گزارش نما، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ژاپن ، اظهار کرد: سفر آسیایی آقای روحانی دو هدف متمایز را دنبال می‌کند؛ حضور او از یک نظر در اجلاس کوآلالامپو ر همراه با سران کشور‌های موثر و‌ قدرتمند اسلامی پیام اتحاد اسلامی و‌ لزوم ایجاد فضای جدید برای گفت‌وگو در مورد مسائل جهان اسلام بدون دخالت نیرو‌های خارجی و توسعه‌طلبی منطقه‌ای را می‌رساند.

اخبار سیاسی- آشنا با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به ژاپن دارای ابعاد اقتصادی و سیاسی خواهد بود، افزود: ایران برای رفع تحریم‌ها با حفظ مواضع اصولی خودش از هر پیشنهاد جدید و راهگشایی استقبال می‌کند.

مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آقای روحانی و‌ دولت، خودشان را موظف به تلاش برای رفع تحریم‌ها می‌دانند؛ ایران همواره اعلام کرده است اگر طرف مقابل آمادگی کنارگذاشتن مشی سلطه‌جویانه، فشار حداکثری و رفع تحریم‌ها را داشته باشد مانعی برای تداوم مذاکرات در قالب ۵+۱ وجود ندارد.

گفتنی است؛ رویترز به نقل از یک خبرگزاری ژاپنی اعلام کرد آقای روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) به ژاپن سفر می‌کند.

۱۳۹۸/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...