نسخه چاپی

دوگانگی آقای نخست‌وزیر!

عکس خبري -دوگانگي آقاي نخست‌وزير!

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر كانادا یكی از مقاماتی بود كه در باره سقوط هواپیمای اوكراینی موضع‌گیری كرد. وی در این مدت تمام تلاش خود را به كار برد تا خود را طرفدار حقوق بشر و فردی نشان دهد كه صرفاً به دلیل احقاق حقوق جانباختگان تلاش می‌كند. رفتار نخست‌وزیر كانادا سبب شد عده‌ای از وی در فضای مجازی تمجید كنند.



سقوط هواپیمای اوکراینی بر اثر خطای انسانی که با اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح به صورت علنی مشخص شد، موجب سوء‌استفاده بسیاری در داخل و خارج از کشور شد. «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا یکی از مقاماتی بود که در این باره موضع‌گیری کرد. وی در این مدت تمام تلاش خود را به کار برد تا خود را طرفدار حقوق بشر و فردی نشان دهد که صرفاً به دلیل احقاق حقوق جانباختگان تلاش می‌کند. رفتار نخست‌وزیر کانادا سبب شد عده‌ای از وی در فضای مجازی تمجید کنند.
این در حالی است که رفتار وی با موضع‌گیری‌اش در سال 2018 در تناقض آشکار بود. زمانی که دیده‌بان حقوق بشر و تعداد زیادی از سازمان‌های حقوقی از ترودو خواستند فروش سلاح به عربستان را متوقف کند و در کشتار مردم بی‌دفاع یمن شریک نشود، وی اعلام کرد: «نمی‌توانم قرارداد فروش سلاح به عربستان را لغو کنم و مردم کانادا را از دلار حاصل از آن محروم سازم.»
بنابراین در نگاه اول باید گفت، تعریف از حقوق بشر در میان دولتمردان کشورهای غربی و امثال ترودو بر اساس منافع خودشان است. وقتی کشتار صدها هزار نفر از مردم یمن به دست آل‌سعود برای نخست‌وزیر کانادا اهمیت ندارد و ارزش دلار برایش بیشتر از کرامت انسانی است، حال چه شده است که نخست‌وزیر کانادا حامی حقوق بشر و دلسوز جانباختگان هواپیمای اوکراینی شده است؟!
به نظر می‌رسد کشورهای دنباله‌رو آمریکا در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، گوی سبقت از هم می‌ربایند و این ‌بار هم نوبت به کانادا و نخست‌وزیر این کشور رسیده است. اگرچه تاریخ درباره رفتار دوگانه غرب قضاوت خواهد کرد، اما فعالان فضای مجازی باید در این زمینه هوشیار باشند که جای دوست و دشمن جابه‌جا نشود. فراموش نکنیم اذعان سپاه به خطای انسانی و تأکید بر جبران آن، رفتار درخور و شایسته‌ای بود که مشابه آن در هیچ جای دنیا اتفاق نیفتاده است.

۱۳۹۸/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...