نسخه چاپی

هشدار جدی برای مناطق سیل زده

فرماندار دلگان گفت: آب پر حجم ذخیره شده در پشت سد‌ها و بند‌های خاكی و بندسار‌ها خطرساز و در وضعیت هشدار است.


به گزارش نما، مجتبی شجاعی فرماندار شهرستان دلگان با اشاره به اینکه چندین میلیون متر مکعب در تالاب جازموریان و سد‌ها و بند‌های خاکی و بندسار‌ها ذخیره سازی شده است بیان کرد: پس از فروکش کردن سیل، وضعیت سیل بند‌های خاکی در حاشیه روستا‌ها و مزارع و محور‌های مواصلاتی در وضعیت هشدار قرار دارد و بنابر این نباید به راحتی و سادگی از کنار آن گذشت و غفلت نمود.

اخبار اجتماعی -او افزود: چاره کار در بسیج عمومی ماشین آلات بخش دولتی و خصوصی داخل استان و در صورت نیاز استان‌های همجوار و ترمیم بند‌های خاکی و محور‌های مواصلاتی قبل از بروز سیل‌های بعدی است.

شجاعی ادامه داد: بیشتر تخریب‌ها پیش از آنکه ناشی از شدت باران باشد، متوجه تخلفات عمده در ساخت و سازها، عدم رعایت حریم و بستر رودخانه ها، برداشت‌های غیرمجاز مصالح در حوزه زمین ها، ضعف در نظارت‌های ساختمانی، ایجاد بند‌های خاکی خودسرانه توسط برخی اهالی منطقه و عدم توجه به منافع روستا و مزارع منطقه هست.

فرماندار دلگان اظهار داشت: بلایای طبیعی با کسی تعارف ندارد و ملاحظه و محافظه کاری هم در ذاتش نیست، بنابراین می‌بایست از هم اکنون به فکر تدبیر و علاج واقعه قبل از وقوع باشیم.

۱۳۹۸/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...