نسخه چاپی

اختصاصی نما:

ایام الله،راهنشان آینده

عکس خبري -ايام الله،راهنشان آينده

ایام الله به روز های خاصی گفته می شود كه امتیازی بر روزهای دیگر دارد و از روز های بزرگ الهی است و تحولاتی در زندگی و سرنوشت مردم پدید آمده است.

حمیدرضا ترقی- آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران، و صدها هزار در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خونِ فرمانده سپاه قدس به خیابانها آمدند و بزرگ‌ترین بدرقه‌ی جهان را شکل دادند، این یکی از ایّام‌الله است. آنچه اتّفاق افتاد، کار هیچ عاملی جز دست قدرت خدا نمیتوانست باشد. آن روزی هم که موشکهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، آن روز هم یکی از ایّام‌الله است. امام خامنه ای در خطبه نمازجمعه 27/10/98
نمازجمعه این هفته تهران درشرایطی توسط امام جمعه ی تهران و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله امام خامنه ای اقامه شد که ایران اسلامی دوهفته پر حادثه و استثنائی را در طول تاریخ 40 ساله بعد از انقلاب را پشت سر گذاشت
دوهفته ی تلخ و شیرین وعبرت آموز که هرکدام تحلیل ویژه ای را میطلبد.دراین قسمت از شرحی بر حدیث ولایت به ایام الله این روزها و راه آینده ای که نشان میدهند خواهیم پرداخت .
ایام الله چیست ؟
امام خمینی از روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ جمهوری اسلامی ایران همچون ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ش، ۱۵ خرداد رویدادی که در پی بازداشت امام خمینی به وقوع پیوست، ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ش، رویدادی در جریان ناآرامی‌هایی بود که به انقلاب ۱۳۵۷ ایران انجامید و ۱۲ فروردین روز اعلام نتیجه برگزاری همه‌پرسی برای برقراری نظام جمهوری اسلامی در ایران، به‌عنوان «ایام الله» یاد می‌کرد. ایشان درباره ایام الله گفته است:
«قضایایی که در ایام الله رخ داده است، برای تاریخ و انسان‌ها در طول تاریخ آموزنده وبیدارکننده است. حوادث بزرگ تاریخ که قرآن مجید هم از بعضی از آنها یاد کرده است، سرمشقی پربرکت برای ساختن جامعه‌ها و اشخاص و جامعه عصر ما است که عصر انقلاب است... و شاهد بسیاری از حوادث بزرگ که باید آنها را ایام الله محسوب کنیم و به ذکر آنها و تذکر آن ایام بپردازیم.»
مقام معظم رهبری در خصوص ایام الله به آیاتی از سوره ابراهیم استناد کرده و فرمودند:
یک آیه‌ی پُر مغز و پُر مضمونی -مثل بقیّه‌ی آیات قرآن- در سوره‌ی ابراهیم هست. امروز بحث من پیرامون این آیه و آیات بعد از این آیه است. میفرماید که وَ لَقَد أَرسَلنا موسىٰ بِآیاتِنا أَن أَخرِج قَومَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ وَ ذَکِّرهُم بِأَیّامِ اللَّهِ؛(۱) توصیه میکند، دستور میدهد حضرت موسیٰ را که «ذَکِّرهُم بِأَیّامِ الله». دو احتمال در معنای «ذَکِّرهُم بِاَیّامِ ‌الله» هست که در مقصودی که ما از این آیه داریم فرقی نمیکند. یک احتمال این است که منظور این است که ایّام‌الله را به یاد آنها بیاور؛ یک احتمال هم اینکه مقصود این است که به وسیله‌ی ایّام‌الله خدا را، دین را، قیامت را به یاد آنها بیاور. اهمّیّت ایّام‌الله در اینجا معلوم میشود که موسیٰ پیامبر عظیم‌الشأن الهی مأمور است که ایّام‌الله را به یاد مردم بیاورد. بعد میفرماید: إِنَّ فی ذٰلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِّ صَبّارٍ شَکورٍ. ایّام‌الله آیه‌اند، نشانه‌اند، دلیل راهند. برای چه کسانی؟ برای کسانی که این دو صفت را دارند: صبّارند و شکورند. صبّار یعنی کسی که سر تا پا استقامت و صبر است، یکسره اهل صبر و استقامت، شکور یعنی آن کسی که نعمت را می‌شناسد و شکرگزاری میکند
بعد در آیه‌ی بعد میفرماید که حضرت موسی این دستور را عمل کرد: وَ إِذ قالَ مُوسی‌ لِقَومِهِ اذکُرُوا نِعمَةَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ أَنجاکُم مِن آلِ فِرعَونَ؛( به یاد آنها آورد نجاتشان از دست فرعون را، فرعونیان را، از دست قدرت فائقه و غالب ستمگر را که چطور شما را نجات داد؛ این از ایّام‌الله است یکی از نمونه‌های ایّا‌م‌الله این است؛ إِذ أَنجاکُم مِن آلِ فِرعَونَ. پس این [روز] یکی از ایّام‌الله شد؛ آن وقتی که جوامع و انسانها و اقوام از دست قدرتهای ستمگر نجات پیدا میکنند. بعد دنباله‌ی این ندای عمومی پروردگار است، صدای بلند خدا است: وَ إِذ تَأَذَّنَ رَبُّکُم، «تأذّن» یعنی با صدای بلند خدای متعال به همه اعلان میکند که لَئِن شَکَـرتُم لَاَزیدَنَّکُم؛ اگر شکرگزاری کردید، ما آن نعمتی را که به شما دادیم این را روزبه‌روز افزایش خواهیم داد، زیاد میکنیم؛ وَ لَئِن کَفَرتُم إِنَّ عَذابی لَشَدید؛ امّا اگر کفران نعمت کردید، وظایف شکر را به جا نیاوردید، آن وقت آنجا عذاب الهی است، مشکلات فراوانی است که برای شما پیش خواهد آمد. بعد در آیه‌ی بعد هم نتیجه‌ی کلّی از این مطالب را میفرماید که: وَ قالَ مُوسی‌ إِن تَکفُرُوا أَنتُم وَ مَن فِی الأَرضِ جَمیعاً فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ حَمید. این که ما میگوییم شکرگزار باشید، این که میگوییم مراقب نعمت خدا باشید، نعمت خدا را از یاد نبرید، این برای خود شما است وَالّا خدای متعال بی‌نیاز است. امام خامنه ای 27/10/98
پس معلوم می شود که ایام الله به روز های خاصی گفته می شود که امتیازی بر روزهای دیگر دارد و از روز های بزرگ الهی است و تحولاتی در زندگی و سرنوشت مردم پدید آمده است.
به هر حال یاد آوری روز های بزرگ اعم از روز های پیروزی و یا روز های سخت و طاقت فرسا، نقش مؤثری در بیداری و هوشیاری ملت ها دارد و با الهام از همین پیام آسمانی است که ما خاطره روز های بزرگی مانند پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می داریم که از مصادیق ایام الله است و باید خاطره آن حفظ شود.
چراحضورمردم در بدرقه شهید سلیمانی یوم الله است ؟
1- بی سابقه ترین تشییع جنازه ی شهید در دنیا وتاریخ بود
2- خالصانه ترین وعاشقانه ترین وپر انگیزه ترین اجتماع بشری درسوک یه انسان مجاهد مخلص بود.
3- گستره ی این مراسم وبزرگداشت در کشورهای متعدد وفراوان دنیا حتی در سرزمین دشمن پیدا بود.
4- تنفر یک پارجه و عمیق بدرقه کنندگان از قاتلان شهید سلیمانی منحصر به فرد بود.
5- تنوع بی سابقه از اقشار مردم باهر سلیقه سیاسی و دینی و تفکری دراجتماعات دیده میشد .
6- 3روز عزای عمومی بصورت خود جوش و بی سابقه به یک هفته کشیده شد.
7- حیرت جهانیان و تحلیل گران را برانگیخت زیرا که این حضور کار انسانی نبود وکاری خدائی بود .
8- تنها جنازه ی شهیدی بود که به زیارت نجف و کربلا و کاظمین و امام رضا ع و حضرت معصومه س رفت و ساعتها مردم برای تشییع او سینه زده و عزاداری کرده و چون نگینی او را درآغوش گرفتند .
9- تنها شهیدی بود که تشییع بیشمار مردم؛ سوخت موشکهای انتقام خون او شد .
10- تنهاشهیدی بود که درمراسم تدفین او عده ای جان خود را ازدست دادند وخودرا فدای او کردند .
اینها واقعا کار خدا نیست ؟ کارچه کسی میتواند باشد ؟ آیا از انسانها ساخته است که چنین محبوبیتی را در دلهای مردم ایجاد کنند ؟
11- چه شد که پس از تلاش امپراتوری خبری صهیونیسم -در چند روز قبل از این حادثه و بعد از این حادثه، امپراتوری خبری صهیونیسم در همه‌ی دنیا سعی کردند سردار بزرگوار عزیز ما را متّهم کنند به تروریست؛ خود رئیس‌جمهور آمریکا گفت، وزیر خارجه‌اش گفت، دستگاه‌های خبری صهیونیستی در همه‌ی دنیا تکرار کردند «تروریست، تروریست»- خدای متعال صفحه را درست بعکس آنچه که آنها میخواستند ترتیب داد؟ نه فقط در اینجا در ایران، در کشورهای مختلف مردم به روح این شهید بزرگ درود فرستادند و پرچم آمریکا و صهیونیست‌ها را آتش زدند. آیا دست خدا را بوضوح نمیشود دید؟
چرا انهدام پایگاه عین الاسد آمریکا یوم الله است .
آن روزی هم که موشکهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی را در هم کوبید، آن روز هم یکی از ایّام‌الله است. امام خامنه ای 27/10/98
• 1-پایگاه عین الاسد با ۵۰ کیلومتر وسعت بزرگترین مرکز فرماندهی اطلاعات عملیات آمریکا و مهمترین مرکز سایبری و شنود آمریکا در غرب آسیا است.
• 2- ساخت پایگاه هوایی عین الاسد، ۷ سال طول کشید (۱۹۸۰-۱۹۸۷) و مهندسان یوگوسلاو در آن مشارکت داشتند.
• 3-این پایگاه هوایی که پس از پایگاه هوایی البلد (نزدیک فرودگاه بغداد) دومین پایگاه هوایی عراق است که ۳۰ کیلومتر محیط دارد و در آن امکانات خدماتی و رفاهی نیز بوده است.
4 -علاوه بر آمار حضور حدود ۵ هزار نظامی تروریست آمریکایی در پایگاه عین الاسد، آن طور که در تصاویر گوگل مشخص است، حداقل ۲۰ بالگرد و ۲۵ جنگنده در این پایگاه قرار داشته است.
5- اکنون آن چه که طبق گزارش‌ها روشن است، این است که عین الاسد یک پادگان - شهر نظامی آمریکایی است که واشنگتن روی آن حساب ویژه باز کرده و به نوعی آن را مرکز فعالیت‌های خود در عراق و تاحدودی منطقه قرار داده بود و به قول برخی رسانه‌ها ”پایتخت امریکا در عراق“ بود.
6- با مطالعه اجمالی سابقه حضور امریکا در عین الاسد و اقدامات آن برای حفاظت از این پایگاه و رفت و آمد‌هایی که در آن شده، اهمیت آن در نگاه مسئولان کاخ سفید روشن می‌شود.
• 7- امریکا سال ۲۰۰۵ با یکی از شرکت‌های خصوصی امنیتی ۶.۴ میلیون دلار قرارداد برای تامین امنیت عین الاسد امضا کرد. این میزان هزینه در آن سال‌ها با توجه به این که خود عین الاسد میزبان شمار زیادی از سربازان امریکایی بود، قابل توجه است.
8- شاهد دیگر در اثبات اهمیت عین الاسد برای امریکایی‌ها این است که آن‌ها هیچگاه، حتی وقتی در سال ۲۰۱۱ رسما اعلام کردند که از عراق خارج شده اند، دست از عین الاسد نکشیدند.
توضیح آن که از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ (که امریکایی‌ها مجددا در پوشش ائتلاف بین المللی ضد داعش در ابعادی گسترده به عراق باز گشتند) حداقل ۳۰۰ نیروی امریکایی در پایگاه مورد بحث مستقر بودند و به اصطلاح به عراقی ها، مشاوره نظامی می‌دادند.
9- سال ۲۰۱۳ وقتی داعش رقه را گرفته بود و در بیابان‌های الانبار رفت و آمد می‌کرد، ولی هنوز موصل را اشغال نکرده بود، فرمانده امریکایی‌های مستقر در عین الاسد مصاحبه‌ای داشت و مدعی شد که آن‌ها در این پایگاه به نیرو‌های عراقی آموزش می‌دهند.
10- دلیل دیگر در اثبات اهمیت وافر عین الاسد برای امریکایی ها، سفر مقامات عالی رتبه دولت این کشور به این پایگاه است.
ترامپ رئیس جمهور تروریست امریکا که حتی پایش را در بغداد نگذاشت، چراغ خاموش به عین الاسد رفت و در میان سربازان امریکایی سخنرانی کرد و در این سال‌ها بار‌ها مقامات آمریکایی با خدشه دار کردن حاکمیت عراق، به عین الاسد سفر کردند.
11- این که یک نیرویی، یک ملّتی، این قدرت را دارد، این توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبّر زورگوی عالم این جور سیلی بزند، نشان‌دهنده‌ی دست قدرت الهی است، پس آن روز جزو ایّام‌الله است؛ روزها تمام میشوند، لکن تأثیرات این روزها در زندگی ملّتها باقی میمانند؛ در روحیه‌ی ملّتها، در منش ملّتها، در مسیر ملّتها، آثاری که این روزها باقی میگذارند آثار ماندگار و بعضاً جاودانه است. مقام معظم رهبری 27/10/98
12- عکس‌العمل و واکنش قدرتمندانه‌ی سپاه طرف دیگر قضیّه است، آن هم درخور تدبّر است، این ضربه‌ی به آمریکا بود. البتّه ضربه‌ی نظامی بود، ضربه‌ی مؤثّر نظامی بود امّا مهم‌تر و بالاتر از ضربه‌ی نظامی، ضربه‌ی حیثیّتی بود، ضربه‌ به هیبت ابرقدرتیِ آمریکا بود. آمریکا سالها است در سوریه، در عراق، در لبنان، در افغانستان ضربه میخورد، از دست قدرتمند مقاومت ضربه میخورد لکن این ضربه از همه‌ی آنها بالاتر بود؛ این ضربه، ضربه‌ی حیثیّتی بود، ضربه به ابهّت آمریکا بود؛ این ضربه با هیچ چیزی جبران نمیشود. مقام معظم رهبری
راهنشان ایندو ایام الله:

مردم ایران که صبّارند و شکورند. صبّارند یعنی یکپارچه اهل استقامت و صبرند، به اندک چیزی از میدان خارج نمیشوند، ایستادگی میکنند. شکورند،
یعنی اوّلاً نعمت را میشناسند، ابعاد پنهان و آشکار نعمت را میبینند؛ ثانیاً قدرشناس نعمتند، یعنی ارزش این نعمت را، وزن این نعمت را، قیمت این نعمت را میدانند؛
ثالثاً بر اساس آن احساس مسئولیّت میکنند، بر اساس این نعمتی که خدا داده، احساس مسئولیت میکنند؛ ملّتی، جمعیّتی، قومی که بی‌صبر نیستند، مسئولیّت‌ناشناس نیستند. این آیات، آیات سوره‌ی ابراهیم است، مکّی است؛ یعنی در آن وقتی که مسلمانها در اوج مبارزات و ایستادگی و مقاومت در مقابل جریان کفر قرار داشته‌اند، در آن وقت این آیات نازل شده است، به آنها مژده میدهد، به مردم میگوید که بدانید که خدای متعال ایّام‌اللّهی دارد، آن ایّام‌الله را به شما نصیب خواهد کرد؛ باید شما شکرگزار ایّام‌الله باشید.
اگر واکنش درست و شاکرانه نشان دادید از آنچه که خدای متعال به شما داده است، خدای متعال به شما پیروزی‌های بیشتری را در آینده خواهد داد. امام خامنه ای نمازجمعه 27/9/98
الف)-اراده الهی بر این است که این ملت دراین راه و دراین خط حرکت و پیروز شود وخدا با اوست
ب)ملت ایران با خط امام و رهبری بیعت مجدد کرده است
ج)- اخلاص برکت دارد. هر جا اخلاص بود، خدای متعال به اخلاص بندگان مخلصش برکت میدهد، کار برکت پیدا میکند، رشد و نمو پیدا میکند، کار به نحوی میشود که اثر آن به همه میرسد، برکات آن در میان مردم باقی میماند. این ناشی از اخلاص است.
د)- ما به حاج‌قاسم سلیمانی -شهید عزیز- و به ابومهدی -شهید عزیز- به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به آنها به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را با چشم یک مکتب ، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز، با این چشم نگاه کنیم آن وقت اهمّیّت این قضیّه روشن خواهد شد. قدر و قیمت این قضیّه روشن خواهد شد.
ه)- سپاه قدس. رزمندگان بدون مرزند؛ یک نیرویی است که با سعه‌ی صدر به همه جا و همه کس نگاه میکند رزمندگان بدون مرز. رزمندگانی که هرجا نیاز باشد، آنها در آنجا حضور پیدا میکنند؛ کرامت مستضعفان را حفظ میکنند، خود را بلاگردان مقدّسات و حریمهای مقدّس میکنند. سپاه قدس را به این چشم نگاه بکنیم،
و)- همینها سایه‌ی جنگ و ترور و تخریب را از کشور خودمان هم دور میکنند و دفع میکنند همین کسانی که با جان خودشان، با همه‌ی توان خودشان به کمک ملّتهای دیگر و ضُعَفای اطراف منطقه که در دسترس آنها است میروند، همینها سایه‌ی جنگ و ترور و تخریب را از کشور خودمان هم دور میکنند و دفع میکنند. میهن عزیز ما یک بخش مهمّی از امنیّتش محصول کار همین جوانان مؤمنی است که در زیر فرماندهی سردار شهید عزیزمان سالها کار کردند، تلاش کردند؛ اینها امنیّت‌آورند، برای کشور هم اینها امنیّت می‌آورند
ز)- ملت ایران در این ایام الله گفتمان مقاومت را بر سازش و مذاکره ترجیح دادند.
ح)- ملت ایران در این ایام الله کینه ی عمیقتری نسبت به آمریکا و غرب بعنوان عامل مشکلات کشور پیدا کردند.
ط)-ملت ایران در این ایام الله افراد مزدور و خائن به کشور و عامل بیگانه را در درون خود شناخت
ی)- نخبه گان جامعه راز محبوبیت و تالیف قلوب مردم نسبت به سلیمانی را کشف کردند .
ک)- ملت ایران راه انتقام سخت را ازطریق قوی شدن در همه عرصه هاوبیرون راندن آمریکا از منطقه ومشارکت گسترده در انتخابات و نه گفتن به غرب گرایان دنبال خواهد کرد .

۱۳۹۸/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...