نسخه چاپی

اختصاصی نما/ اتحاد بزرگ در فوتبال:

AFC در مسیر ترامپ

عکس خبري -با تکرار اشتباه ترامپ توسط AFC؟

فارغ ازضعف دیپلماسی ورزشی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال كشورمان نكته ای كه به چشم آمد وحدت تیم های باشگاهی ایران بود.

محمدرضا تهرانی - اشتباه تاریخی ترامپ رئیس جمهور سفاک آمریکا درترورناجوانمردانه سردارشهید قاسم سلیمانی گرچه دل همهی ملت ایران را به درد آورد اما برکاتی نیز داشت و باعث اتحاد بیشترکشور و نظام شد.
روزنامه گاردین در مقاله ای به اتحاد گسترده ایرانی ها در سایه جنایت آمریکا علیه سردار سلیمانی پرداخت و نوشت:
" ترور سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس خشم عمیق مردم ایران را برافروخت زیرا او یکی از قدرتمند ترین و با نفوذترین افراد در ایران بود؛ سردار سلیمانی با جناح های مختلف و با شخص رهبری ایران در ارتباط بود. حضور جمعیت گسترده در مراسم تشییع وی فراتر از انتظارات بود.
این روزنامه همچنین اشاره کرد: این وحدت بین ایرانیان ناگهانی نبوده و در ازاء شهادت سردار سلیمانی صورت گرفت. سردار سلیمانی زندگی خود را در دفاع از میهنش وقف کرد."
مشابه اشتباه ترامپ را کنفدراسیون فوتبال آسیا مرتکب شد و اعلام کرد مسابقات نمایندگان باشگاهی ایران درلیگ قهرمانان قاره باید درکشوری بی طرف برگزارشود.
AFC همچنین در اقدامی عجیب برخلاف خواسته ایران برنامه پلی آف نمایندگان ایران در کشور ثالث را اعلام کرد و بر این اساس تیمهای استقلال و شهر خودرو باید در قطر و امارات به میدان بروند!
جوک جدیدی که کنفدراسیون فوتبال آسیا و دررأس آن شیخ سلمان بحرینی دست نشانده آل سعود تعریف کرد!
فارغ ازضعف دیپلماسی ورزشی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال کشورمان نکته ای که به چشم آمد وحدت تیم های باشگاهی ایران بود.
استقلال، پرسپولیس، شهرخودرو و سپاهان اصفهان جملگی یکپارچه و متحد اعلام کردند زیربارحرف زور و غیرورزشی نمی روند که دست سیاست ازآن طرف آن پیداست!
نمایندگان ایران تاکید کردهاند در هیچ کشوری به جز ایران به مصاف حریفان خود نمیروند و البته برای رایزنی با دبیرکل ای اف سی به مالزی رفتند اما متاسفانه نتوانستند حق کامل ایران در میزبانی را بگیرند.
سوالی که مطرح میشود، این است: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که مسئول سیاست گذاری در ورزش هستند، تاکنون چه کردهاند؟ آیا وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی رئیس جمهور با استفاده از استدلالات و توان حقوقی خود توانستهاند در دفاع از منافع ملی در مجامع بینالمللی به وظایف خود عمل کنند؟
در این رابطه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال با دیپلماسی بسیار ضعیف مسئول و متهم اصلی این اتفاقات است.

۱۳۹۸/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...