نسخه چاپی

انجام ۹۲ عمل جراحی شایع ضرر ده بوده است

مدیر هماهنگی امور بیمه، تعرفه و استاندارد دانشگاه علوم پزشكی تهران، گفت: اگر امروز به مسئله هزینه كرد و تخصیص منابع نپردازیم ادامه خدمات درمانی در بیمارستان‌ها با چالش‌ جدی مواجه خواهد شد.


به گزارش نما، جلال سعیدپور، جلسه بررسی وضعیت عملکرد اقتصاد درمان بیمارستان بهرامی، توجه به موضوع اقتصاد درمان را یکی از اولویت‌های اساسی خواند و افزود: اگر امروز با قاطعیت به مسئله هزینه کرد و تخصیص منابع نپردازیم ادامه ارائه خدمات درمانی در بیمارستان‌ها با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

اخبار اجتماعی -​ وی گفت: در حال حاضر حدود ۹ درصد از تولید ناخالص ملی صرف سلامت جامعه می‌شود که در مقایسه با کشورهای هم‌تراز سهم بالایی است و بیش از این امکان‌پذیر نیست. موضوع مدیریت هزینه در بخش سلامت به دلیل نیاز به فناوری‌های پیشرفته و تقاضای بالای جامعه در تمامی کشورها از اهمیت زیادی برخوردار است. با این رویکرد در تشکیلات جدید معاونت درمان دانشگاه، مدیریتی به نام هماهنگی امور بیمه، تعرفه و استاندارد تعریف و در ذیل آن اداره اقتصاد درمان ایجاد شد.

سعیدپور با اشاره به مطالعه ارزشیابی عملکرد بیمارستان‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تهران در معاونت درمان، گفت: این مطالعه که بر مبنای نمودار پابن لاسو انجام‌شده، برای مسئولان بیمارستان‌ها در مدیریت بهتر منابع و مصارف و دستیابی به اهداف دانشگاه در حوزه اقتصاد درمان بسیار کمک‌ کننده است.

وی در ادامه با اشاره به بررسی ۹۲ عمل جراحی شایع گلوبال در تمامی بیمارستان‌ها، افزود: انجام این اعمال در سال ۹۶ و ۹۷ در بیشتر بیمارستان های دانشگاه ضرر ده بوده و اگر از درآمد حاصله، یارانه وزارت بهداشت را نیز کم کنیم این ضرر به مقدار قابل‌توجهی افزایش می‌یابد که قابل‌تأمل است.

سعیدپور گفت: بر اساس این بررسی، دقت در شرایط خروج از گلوبال، آگاهی نمودار تحلیل حساسیت سود هر بیمارستان، جلوگیری از آزمایش‌های بدون اندیکاسیون، رعایت مدت بستری طبق استاندارد وزارت بهداشت در هر عمل گلوبال و...، همه و همه راهکارهایی است که می‌تواند میزان ضرر دهی این اعمال را تا حد مناسبی کاهش دهد.

وی افزود: البته موضوع بازنگری تعرفه برخی از اعمال گلوبال بسیار مهم است و ما ضمن رایزنی با شورای عالی بیمه در این خصوص، پیرو موافقت دبیر شورای عالی بیمه در حال مطالعه برای بازنگری تعرفه اعمال جراحی گلوبال کشور هستیم.

مدیر هماهنگی امور بیمه ، تعرفه و استاندارد دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به وضعیت عملکرد بیمارستان بهرامی، گفت: به نظر می‌رسد این بیمارستان با توجه به ظرفیت های ارزنده علمی و موقعیت جغرافیایی‌، با مدیریت بهتر منابع و مصارف می‌تواند رشد بهتری در عملکرد اقتصادی‌ ایجاد کند. اگرچه ممکن است سود ده نشود ولی می‌توان تا حد قابل‌توجهی زیانش را کم کرد.

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...