نسخه چاپی

اسكان ۶۹ تبعه جمهوری آذربایجان در حرم امامزادگان آستارا

عکس خبري -اسکان ?? تبعه جمهوري آذربايجان در حرم امامزادگان آستارا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا گفت: ۶۹ تبعه جمهوری آذربایجان كه به علت برف و سرما امكان بازگشت به وطن خود را نداشتند، در حسینیه و زائرسرای حرم امامزادگان این شهرستان اسكان داده شدند.

به گزارش  نما ،جمشید مهدوی روز چهارشنبه اظهار کرد: اتباع آذری شب گذشته را در حسینیه و زائرسرای بقعه امامزادگان سپری کردند و موقعیت این حرم در مسیر آستارا به تالش، دسترسی مسافران و گردشگران در راه مانده را آسان کرده است.


وی افزود: چند روز قبل نیز تعدادی راننده و مسافر در راه مانده، مهمان حرم بودند و اسکان در بخش های مختلف آن و استفاده از امکانات موجود حرم، رایگان است.


وی ادامه داد: حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از دیرباز مورد توجه عاشقان اهل بیت (ع) و مسافران بوده و زائرسرای آن با عنوان هتل آپارتمان نور، با دو هزار و ۱۰۰ متر مربع فضا و ۱۲ سوئیت در دهه فجر امسال افتتاح شده و برای ساخت آن ۳۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.


با توجه به حذف روادید برای اتباع جمهوری آذربایجان در سفر به ایران، روزانه نزدیک به سه هزار تبعه آذری برای خرید مایحتاج خود از مرز آستارا به ایران وارد می شوند.


امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند. 


بارش برف در سه روز گذشته بخش های زیادی از استان گیلان را دچار مشکل کرده و ارتفاع برف در شهر آستارا حدود ۳۰ سانتی متر و در ارتفاعات این شهرستان حدود یک متر است.


شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد.

منبع ایرنا

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...