نسخه چاپی

بیانیه خانواده شهید ابومهدی المهندس: ما سرباز انقلاب هستیم

خانواده شهید ابومهدی المهندس با صدور بیانیه ای به مناسبت چهلمین روز شهادت فرماندهان مقاومت، بر آمادگی خود برای تكمیل كردن مسیر مقاومت تأكید كردند.

به گزارش نما، همسر و چهار دختر شهید مجاهد حاج «ابومهدی المهندس» با صدور بیانیه‌ای به مناسبت چهلمین روز شهادت فرماندهان مقاومت، بر آمادگی خود برای تکمیل کردن مسیر مقاومت تأکید کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله عدد الرمل و الحصی وزنة العرش إلی الثری»

(سپاس خدای را به شماره ریگ‌ها و سنگ‌ها و هموزن آنچه از روی زمین تا عرش اوست.)

چهل روز پیش در یک عملیات گستاخانه و در عین حال بزدلانه دو فرمانده ارشد جبهه مقاومت در برابر پروژه مسخ هویت انسان در منطقه غرب آسیا، عموی عزیز بی بدیلمان سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و پاره تن ما پدر رئوف مجاهدمان شهید ابو مهدی المهندس -جمال ابراهیمی-، مؤسس و فرمانده حشد الشعبی، به همراه جمعی از شریف‌ترین برادران و فرزندانشان به فیض اعلای شهادت نائل شدند.

خدای مهربان را بی اندازه شاکریم که این افتخار عظیم و این کرامت بی بدیل را به ما -همسر و چهار دختر شهید ابو مهدی- ارزانی داشت تا با تقدیم دلخواسته ترین، محبوبترین، ارزشمندترین و زیباترین دارایی خود، به این عبارت مشهور زیارت عاشورا عمل کرده باشیم که «بأبی انت و أمی یا اباعبدالله» (پدر و مادرم به فدایت باد ای ابا عبدالله).

شهادت در امتداد حیات کریمانه و عزتمندانه ابو مهدی و آخرین و کامل‌ترین پاداش الهی برای این مجاهد مخلص جبهه مقاومت به رهبری حکیمانه و عالمانه ولی فقیه زمان بود که سراسر عمر پر برکت خود را تحت لوای «هیهات منا الذلة» مکتب امام حسین (ع) گذرانید. مردی که چند روز پیش از شهادت در بحبوحه خیانت‌های مکرر آشکار و پنهان، به ما گفت: «من پادشاهم… چه کسی با ما همانندی می‌کند!؟ چه آنکه ما حبیب بن مظاهر این جبهه هستیم.».

جهاد ابومهدی از سالهای نوجوانی در ضدیت فکری با رژیم عفلقی بعث ستمگر و در مکتب مرجع شجاع و دانشمند شهید سید محمدباقر صدر (ره) و با همراهی مجموعه گسترده ای از شخصیت‌های مؤمن و پر صلابت در عراق آغاز شد، در زمان تحصیل در رشته مهندسی عمران در دانشگاه پلیتکنیک بغداد با جدیت بیشتر ادامه یافت و پس از اعدام‌های دسته جمعی یارانش و شهادت مظلومانه شهید سید محمدباقر صدر (ره)، با هجرت و در پرتو نور مکتب بنیانگذار انقلاب شکوهمند اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شکل کامل‌تری به خود گرفت.

از همین زمان پیوند ابدی او با نیروهای مؤمن و مقاوم منطقه -و این بار نه فقط عراقی- آغاز شد. این رویدادهای پیاپی تنها مقدمه‌ای بر التزام پیوسته به مسیری جهادی بود که آن را نه در زمان جنگ و نه در دوران آتش بس، نه در خطوط مقدم نبرد و جلوتر از آن و نه در پشت جبهه‌ها رها نکرد. ابو مهدی، مهندس پیروزی‌های نظامی، مهندس بنای نظام سیاسی مستقل، و مهندس آبادانی شهرها و روستاها بود. خاک سرپل ذهاب و شلمچه و خوزستان و کردستان، تالاب‌های جنوب عراق، خیابان‌های ۱ بغداد و تکریت و سامراء، کوهستان‌های سنجار و حمرین و مکحول، صحرای غربی، صعب العبورترین جاده‌ها، دورترین روستاها، نقاط صفر مرزی و فراتر از آن، بر جهاد مخلصانه او شهادت می‌دهند.

او مجاهد خستگی ناپذیری بود که امریکایی‌ها و ایادی داخلیشان را خسته کرد. جهادی که در آن رضایت پروردگار متعال، اطاعت از ولی امر مسلمین، تفقه در دین، صیانت از جان و مال و کرامت انسان حتی در جریان سخت‌ترین نبردها و خدمت به مظلوم از هر دین و نژاد و قومیتی را چراغ راه خویش قرار داده بود.

حشد الشعبی بارزترین تجلی بیش از چهل سال مجاهدت او در کنار یاران وفادارش بود. به رغم تمامی کارشکنی‌ها برای به تأخیر انداختن آزادسازی مناطق مختلف اشغال شده به دست تکفیریون، نیروی بازدارنده ملی ای پدید آمد که در سال ١٣٩۶ پیروزی دشوار اما قاطعانه را علیه سبعیت داعش رقم زد.

مجاهدان حشد الشعبی که به رغم همه تهدیدات داخلی و خارجی شجاعانه در کنار سایر واحدهای نیروهای مسلح عراق و با پشتیبانی بیدریغ ایران اسلامی، نیروها و فرماندهان از جان گذشته جبهه مقاومت و در رأس همه آنان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حماسه‌ها آفریدند. آنان دولت عراق را بار دیگر بر شانه‌های ستبر خود بنا کردند، هیبت از دست رفته اش بازگردانیدند و به عنوان عضو رسمی قدرتمند در ساختار نظامی عراق، سد استواری در برابر هر شکلی از تعدی به امنیت و سلامت سرزمین و انسان شدند؛ تا عراق به درجه‌ای از قدرت برسد که نه تنها موجودیت یکپارچه بر باد رفته خود را بازیابد، بلکه بقا، تمامیت ارضی و امنیت همسایگان خود را با حراست مرزها تقویت کند و در نهایت حلقه تفکیک ناپذیری در زنجیره محکم مقاومت در منطقه باشد.

این حلقه جدید تمام تلاش‌های چندین ساله ایالات متحده آمریکا برای دور نگاه داشتن عراق از جریان مقاومت با بن بست مواجه کرد. طرح ضعیف نگاه داشتن بنیان‌های دولت عراق، متزلزل ساختن ساختار نظامی و امنیتی آن، و تجزیه سرزمینی، سیاسی، نظامی و اجتماعی عراق در بستر اشغال و جهل و تکفیر و تخریب و کشتار ناکام ماند. به همین علت، منظومه سیاسی، امنیتی و نظامی امریکا تصمیم به اجرایی کردن تهدیداتی گرفت که به طور جدی در تابستان ١٣٩٨ علیه دولت عراق مطرح کرده بود.

عراق باید مسیر رفته را باز می‌گشت، دوران بیرون راندن مقتدرانه نیروهای امریکایی و تثبیت قدرت عمل خود در نبرد با داعش را پشت سر می‌گذاشت و تسلیم سیاستهای جدیدی می‌شد که آن را به مستعمرهای برای چپاول ثروت‌ها و کانونی برای توطئه چینی علیه دیگر ملت‌های مقاوم منطقه بدل می‌کرد.

یکی از اهداف اساسی ارتکاب جنایت بین المللی بامداد ١٣ دی ١٣٩٨ نابود کردن قدرتمندترین ساختار پشتیبان دولت یکپارچه عراق و هسته مقاومت انسان ساز در برابر ذلت بود. این جنایت نقطه اشتعال فرایند جدیدی بود که از روزهای ابتدایی پاییز ١٣٩٨ با برنامه ریزی دقیق و گسترده اجرایی شد. فرایند جدید، سوار بر موج مطالبات به حق مردمی، تظاهرات شهرها را به اعمال وحشیانه کشانید. سیاست آشفته خیابانی را جایگزین تقویت بده بستانهای قانونی از مسیر نهادها و نمایندگان منتخب ملت کرد، خیابان‌ها و جاده‌های شهری در مرکز و جنوب عراق را ملتهب و نهادهای رسمی دولت و نیروهای حافظ ۲ امنیت را بی اعتبار ساخت، و بالاخره نوک پیکان تیز خود را به سوی پرچمداران اصلاح -مجاهدان حشد الشعبی- گردانید که مقرهای ایشان منبع خدمات رسانی به ملتی بود که مدتهاست امنیت و بلکه بقای خود را مرهون ایثارگری‌های آنان می‌دانند.

فرایند تضعیف تدریجی دولت عراق تا حدی پیش رفت که دولت نه تنها نتواند در مقابل بمباران وحشیانه نیروهای حشد الشعبی در مرزهای غربی عراق و اعتراف رسمی امریکا به این جنایت واکنشی نشان دهد، بلکه در برابر تبدیل آسمان پایتخت عراق به صحنه مانور هواپیماهای نظامی امریکایی دست بسته بماند. همه چیز برای اجرایی کردن ایده بستن کریدور زمینی عراق به سمت جبهه‌های اصلی مقاومت در مرزهای فلسطین اشغالی فراهم شد.

امریکا تصمیم خود را که از سال‌ها قبل برای آن برنامه ریزی کرده بود، عملی ساخت. گماشته‌های امریکا که برای کسب رضایت ارباب خود در رقابتی شدید با یکدیگر به سر می‌برند، به او اطمینان دادند که هر نوع اقدام نظامی جدی علیه ابو مهدی و در حقیقت حشد الشعبی و بالاتر از آن دولت عراق، با هیچ عکس العمل خطرناکی مواجه نخواهد شد.

رویارویی مستقیمی که اسرائیل نیز امریکا را به ارتکاب آن در جغرافیای عراق تشویق می‌کرد. اینگونه بود که امریکا جرأت کرد امید مظلومان منطقه و فرمانده بزرگ نیروهای مقاومت حاج قاسم سلیمانی، و یار وفادار و دیرین او حاج ابو مهدی المهندس، فرمانده رسمی مهمترین واحد نظامی در نیروهای مسلح عراق را (که برای سالیان طولانی او را تروریست قلمداد کرده و هدف چند عملیات ناموفق ترور قرار داده بود) در قلب پایتخت عراق هدف قرار دهد.

منظومه نظامی و امنیتی امریکا به واسطه فرمان رئیس جمهور متهور و بی شرم امریکا «ترامپ» (این بازیچه دست سیستم صهیونیستی) اتومبیل‌های «غیر نظامی» حامل دو هیئت رسمی ایرانی و عراقی را با موشک‌های لیزری ضد تانک ً به این اقدام خود اعتراف کرد. بمباران و صراحتاً کیست که نداند این نقض آشکار حاکمیت ملی عراق و این حجم از وقاحت حکومت امریکا بدون ُجبن و خیانت و نفاق گماشته‌ها میسر نمی‌شد.

اما حاشا که شهادت فرماندهان بی باک این جبهه خللی در مقاومت منطقه‌ای و داخلی پدید آورد. این شهادت عظیم که در تاریکی نیمه‌های شب رخ داد، نور هدایت ما خواهد بود و بدن‌های مطهر پاره پاره و خاکستر شده شهیدان عراقی و ایرانی پلی مستحکم بنا خواهد کرد که ما را به مقصد نهایی رهنمون می‌شود. چرا که در مکتب ما شهیدان با خون خود امت را زنده‌تر می‌کنند.

تشییع بی نظیر شهدا در عراق و ایران، اقدام شجاعانه نمایندگان ملت عراق در تصویب طرح بیرون راندن نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا از عراق، راهپیمایی میلیونی «انقلاب ١٩٢٠ دوم» با شعار بیرون راندن نیروهای امریکایی، و سیلی قدرتمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به امریکا در حمله به پایگاه عین الأسد از ثمرات این شهادت پر برکت است.

ما خانواده شهید ابو مهدی با اطمینان و قدرتی که شهادت پدرمان به ما بخشیده است و با اتکا به ملت شجاع و مقاوم عراق، اعلام می‌کنیم: هر کس که به جنون امریکایی و نخوت صهیونیستی در عراق و منطقه امید بسته و عزت انسانی خود را بر سر این قمار باخته است، متوهم است، متوهم است، متوهم ۳ است، … (تا نفس هست)؛ و هر کس که برای تضعیف دولت عراق مذاکره می‌کند، خواهد رفت اما دولت یکپارچه عراق باقی خواهد ماند؛ و هر کس که برای اضمحلال نیروهای مسلح عراقی دلیر تلاش می‌کند ساده لوح و خام است؛ و هر کس که انحلال حشد الشعبی و پایان فعالیت آن را طرح ریزی می‌کند، زایل است و حشد الشعبی تا ظهور حضرت مهدی (عج) باقی خواهد بود. قاتلان قسی القلب این مردان شریف بدانند، ندای حضرت زینب (س) محقق خواهد شد: «روزهای قدرت شما اندک و جمعیت شما رو به پراکندگی است.»

پیروزی محتوم این مکتب به دست مجاهدان راه حق، «آتش جهنم» را بر سر امریکا، اسرائیل و گماشته‌های ذلیل آن فرو خواهد ریخت. به حکیم عالم و شجاع و مدبر و رهبر این امت و جبهه عظیم، حضرت امام خامنه ای (أدام الله ظله ً همان الشریف)، ارادتمندانه اعلام می‌کنیم، «انتقام سخت» این جنایت در نظر ما خانواده شهید دقیقاً عبارتی است که حضرتعالی اعلام کردید: «باید حضور فساد برانگیز امریکا در این منطقه تمام شود».

ما که سالیان طولانی در هوای انقلاب اسلامی، انقلاب استقلال و عزت و کرامت، نفس کشیده ایم و رشد کرده ایم، خود را برای همیشه وامدار این انقلاب می‌دانیم. پدر بزرگوارمان خود را با افتخار منتسب به انقلاب اسلامی و سرباز این راه می‌دانست. تلاقی چهلمین روز شهادت او با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، تجلی ارادت خالصانه او به این انقلاب است. اکنون خون پاک او، عزم و همت ما را برای طی طریق در مسیری که او را به اوج سرافرازی رسانید، جزم کرده است.

پس از این شهادت پر افتخار مأموریت اصلی ما آغاز شده است. ما -همسر و چهار دختر شهید ابو مهدی- سربازان شما هستیم و آمادگی کامل خود را برای خدمت خالصانه در این جبهه اعلام می‌کنیم. به سید حسن نصر الله «سید و روح و خبر اول مقاومت» که صلابت او، حسین (ع) در کربلا را در برابر چشمانمان مجسم کرده است میگوییم، همچنانکه پدرمان گفت: «شما همواره تجلی شکوه و سمبل طرح مقاومت آگاهانه بودید، هستید، و باقی خواهید ماند، و ما در این طرح امتداد یافته از آسمان تا زمین در کنار شما بودیم، هستیم، و باقی خواهیم ماند.»

به سید عبد الملک حوثی، فرمانده مجاهدان شریفی که شرورترین دشمنان را با مقاومت خود مرعوب ساختند و صبر را با صبوری خود خجل کردند می‌گوییم: «معکم معکم لا مع عدوکم» (ما با شماییم، با شماییم، و نه با دشمنانتان). به سوی مجاهدان راه حق که ما را احیا کردند، دست یاری دراز می‌کنیم.

خطاب به مجاهدان شجاع حشد الشعبی که نشان دادند شایعات باطل صاحبان قلب‌های مریض آنان را متزلزل نمی‌کند و هراسی از ملامت ملامت کنندگان ندارند اعلام می‌کنیم، در برابر ایستادگی شما سر تعظیم فرود می‌آوریم و در ادامه این مسیر دشوار تا پایان با شما خواهیم بود. و بدانید همچنانکه پیش از این فرمانده شهید شما حاج ابو مهدی المهندس عاشقانه خود را پدر و برادر شما م یدانست، با شهادت مظلومانه خود پشتیبان همیشگی شما خواهد ماند.

با پدر و اسوه خود شهید ابو مهدی که با شهادت زنده‌تر و جاودانه شد، بر سر عهد می‌مانیم تا روزی که به حول و قوه الهی دیدارمان تازه شود و با دستان کریم خود غبار رنج را از چهره یک یک ما بزداید. ۴ «وسیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون»

۱۳۹۸/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...