نسخه چاپی

مرعشی: پیروزی لیست كارگزاران در انتخابات پیروزی كل اصلاح‌طلبان است

سخنگوی حزب كارگزاران سازندگی گفت: اعلام كرده‌ایم كه پیروزی لیست كارگزاران پیروزی كل اصلاح‌طلبان است ولی مسئولیت شكست را حزب كارگزاران می‌‌پذیرد.


به گزارش نما، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در نشست خبری که صبح امروز(سه‌شنبه، 29 بهمن) برگزار شد، در سخنانی گفت: با توجه به شرایط عمومی کشور و اینکه ملت ایران تحت تأثیر شدیدترین تحریم‌های تاریخ علیه یک کشور قرار دارند و علاوه بر این بی‌سلیقگی‌های سیاسی که اوج آن در قضیه افزایش قیمت بنزین بود، منجر به رنجش مردم شده است، انتخابات پیش رو در برهه سختی برگزار می‌شود.

اخبار سیاسی- وی افزود: ما فکر می‌کردیم که بعد از این همه افت و خیز، فرصت انتخابات فرصت خوبی برای بازسازی فرصت مردمی است که به خاطر اِعمال نشدن سیاست روشنی برای بسیج افکار عمومی و آماده کردن مردم این موضوع نیز در حال رقم زدن مشارکت کم مردم در انتخابات شده است.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: ما به عنوان حزب کارگزاران سعی کردیم به اندازه وسع و توان‌مان علی‌رغم اختلاف‌نظرهای جدی در شورای مرکزی حزب بالاخره توانستیم جمع‌بندی کنیم و وارد عرصه انتخابات شویم و در نهایت لیستی را در چارچوب‌های اصول حزب ارائه دادیم.

مرعشی خاطرنشان کرد: امروز نیز اعلام می‌کنیم ضمن احترام به همه گروه‌های اصلاح‌طلب چه آنهایی که لیست ندادند و چه آنها که لیست ارائه دادند، اعلام کرده‌ایم که پیروزی لیست کارگزاران پیروزی کل اصلاح‌طلبان است ولی مسئولیت شکست را حزب کارگزاران می‌‌پذیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلاف چهره های منتسب به حزب اعتدال و توسعه و حزب کارگزاران در دولت و علت حضور چهره های حزب اعتدال و توسعه در لیست انتخاباتی کارگزاران گفت: ما حتما مسئولیت فضای کمرنگ انتخاباتی را شورای نگهبان می دانیم ولی به آن نیست که از نقش دولت آقای روحانی در ایجاد این فضا غافل باشیم. انتقادات به دولت و چهره های عضو این حزب بر اساس پاره ای از سیاست های اعمالی از سوی این دوستان است و اِلا ما با حزب اعتدال و توسعه به عنوان یک حزب مشکلی نداریم.

در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر همانند سال 94 رئیس دولت اصلاحات طی پیامی بدنه اجتماعی این جریان را به رای دادن به یک لیست مشخص ترغیب کند، آیا حزب کارگزاران به این پیام تمکین می کند، گفت: لیست اصلاح طلبان لیست خیلی متفرق نیست و لیست کارگزاران در مقایسه با لیست ائتلاف اختلافی 10 نفره دارد.

مرعشی ادامه داد: دوستان ما تاکید داشتند که هر 13 نماینده ای که از لیست امید باقی مانده اند در لیست باشند ولی ما خود را محدود به هر پیش شرطی نمی دانستیم و عملکرد نمایندگان لیست امید برای ما در قرار دادن آنها در لیست از اهمیت بالاتری برخوردار است.

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: ما به عنوان حزب کارگزاران برای اینکه بتوانیم تمامی مسئولیت لیستی را که ارائه داده ایم بپذیریم طبعا هیچ گونه پیش شرطی را برای قرار دادن افراد در لیست نمی پذیریم و اگر لیست ما رای بیاورد به عنوان یک حزب پشت برنامه های سازنده مجلس آینده خواهیم بود علی رغم اینکه می دانیم در مجلس یازدهم در اقلیت قرار خواهیم داشت. چرا که مجلس تنها کارکردهای سیاسی ندارد و در حوز های اقتصادی، فرهنگی و اجتناعی هم می تواند کارکردهای مناسبی داشته باشد.

۱۳۹۸/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...