نسخه چاپی

قطعنامه مجلس سنای پاكستان در مخالفت با معامله قرن

مجلس سنای پاكستان با تصویب قطعنامه ای، طرح آمریكایی معامله قرن را رد كرد.

به گزارش نما، مجلس سنای پاکستان با تصویب قطعنامه ای، طرح آمریکایی معامله قرن را رد کرد.

اخبار بین الملل- بر این اساس، مجلس سنای پاکستان با تصویب قطعنامه‌ای با طرح آمریکایی معامله قرن درباره مسئله فلسطین مخالفت کرد. این قطعنامه توسط سناتور «مشتاق احمدخان» از اعضای حزب جماعت اسلامی پاکستان ارائه شد و همه نمایندگان حزب حاکم و احزاب سیاسی مخالف در مجلس سنا آن را تایید کردند.

سناتور‌های پاکستانی با ابراز نگرانی از پیامد‌های منفی طرح به اصطلاح صلح "معامله قرن"، به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را به منزله بی اعتنایی عمیق نسبت به حقوق اولیه مسلمانان فلسطینی قلمداد کردند.

این قطعنامه همچنین حل مسئله فلسطین براساس قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ایجاد کشور مستقل فلسطین و بازگشت ایمن همه فلسطینی‌ها به خانه و سرزمین مادری خود را خواستار شد.

نمایندگان مجلس سنای پاکستان در این قطعنامه همچنین از دولت این کشور خواستند اقدامات لازم برای فراخوان نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی با موضوع ایجاد یک موضع کارآمد در محافظت از حقوق مسلمانان فلسطینی را در دستور کار قرار دهد.

ترامپ رییس جمهور آمریکا ۲۸ ژانویه از طرح معامله قرن رونمایی کرد. بسیاری از ناظران و تحلیلگران، معامله قرن را طرحی یک طرفه و برای تامین منافع رژیم صهیونیستی ارزیابی کرده اند.


۱۳۹۸/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...