نسخه چاپی

ظریف: نیاز داریم مردم بهترین حضور را در انتخابات داشته باشند

وزیر امور خارجه گفت: نیاز داریم مردم در انتخابات دوم اسفند را از نظر كمیت بهترین حضور را داشته باشند و از نظر كیفیت بهترین انتخاب را داشته باشند.


به گزارش نما، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت وزیران و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمریکایی ها باید بدانند سیاست فشار حداکثری محکوم به شکست است، اظهار داشت: یک فرد نادانی مثل پومپو به ترامپ می گوید که حکومت ایران شکست می خورد، امروز زمان این است که به آمریکایی ها بگوییم فشار حداکثری شکست خورده و ما باید آمریکا را مجبور به آمدن پای میز مذاکره ۵+۱ بیاوریم، ما نیاز به حضور حداکثری مردم در انتخابات داریم همانطور که مردم در رفراندوم شهید سلیمانی حضور یافتند نیاز است در این انتخابات نیز حضور یابند.

اخبار سیاسی- وی افزود: ممکن است همه دلخوری‌هایی داشته باشیم و شایدافراد بیشتری تأیید می‌شدند، مردم انتخاب بیشتری داشتند؛ اما امروز زمان بحث نیست. امروز زمان آن است که به آمریکایی ها بگوییم سیاست های شما در قبال ایران شکست خورده است.

ظریف تاکید کرد: نیاز داریم مردم در انتخابات دوم اسفند را از نظر کمیت بهترین حضور را داشته باشند و از نظر کیفیت بهترین انتخاب را داشته باشند.

وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون دیدارش با سناتور مورفی نیز گفت: من در سفرهای خارجی درخواست های ملاقات دارم، کسانی که درخواست می‌کنند برخی نماینده مجلس و خبرنگار هستند، سناتورهای آمریکا از ۲۰ سال پیش با من دیدار می کنند و چیز جدیدی نیست.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون موضوع الحاق ایران به کنوانسیون های مورد نظر FATF‌ ، خاطرنشان کرد: دولت موضعش در مورد FATF مشخص است، ما در صحنه داخلی حداکثر تلاش خود را بکار بستیم، ما با کمک قوه قضاییه قوانین خوبی در زمینه مبارزه با پولشویی به عنوان آیین نامه انجام دادیم، در جلسات یکی دو روز گذشته همه نماینده‌های اروپایی، آسیایی از ما حمایت کردند اما تنها سه رژیم آمریکا، اسرائیل و عربستان کارشکنی کردند.

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...