نسخه چاپی

بازتاب گسترده حركت اعتراضی تند بازیگران زن/ مراسمی كه جنجالی شد

بازیگران و فیلمسازان زن سرشناس سینمای فرانسه در اعتراض به اهدای جایزه بهترین كارگردانی به رومن پولانسكی مراسم سزار را ترك كردند.


به گزارش نما، از مدت‌ها پیش، هنگامی که رومن پولانکسی با فیلم «افسر و جاسوس» در ۱۲ بخش نامزد دریافت جایزه سزار شد، جنجال به پا شده بود اما در شب اهدای جوایز به اوج رسید.

اخبار چهره ها - هنگامی که رومن پولانسکی برنده جایزه بهترین کارگردانی شد، صحنه جایزه سزار به هم ریخت. برخی بازیگران سرشناس مثل ادل اینل از جای خود برخاستند و سالن را به اعتراض ترک کردند.

اینل بازیگر فیلم‌های «پرتره زنی در آتش» و «۱۲۰ تپش در دقیقه» از شاکیان رومن پولانسکی است. او مدعی است که در نوجوانی مورد سوءاستفاده جنسی این کارگردان نامدار قرار گرفته است.

البته پولانسکی پیش از این اعلام کرده بود که در مراسم سزار شرکت نمی‌کند و در مراسم حضور نداشت.

سلین سیاما کارگردان سرشناس فرانسوی نیز پس از شنیدن نام پولانسکی محل مراسم را به نشانه اعتراض ترک کرد.

این پایان ماجرا نبود و فلورنس فارستی بازیگر سرشناس فرانسوی که اجرای مراسم را به عهده داشت نیز پس از جایزه پولانسکی دیگر روی صحنه نیامد و او هم مراسم را ترک کرد.

این حرت بازیگران زن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و مراسم سزار را که اسکار سینمای فرانسوی است، به هم ریخت.

رومن پولانسکی کارگردان لهستانی برنده جایزه اسکار اواخر دهه ۷۰ که در آمریکا به جرم برقراری ارتباط جنسی با فردی نابالغ محکوم شد و برای فرار از مجازات به فرانسه گریخت. حالا و با بالا گرفتن جنبش‌هایی نظیر «MeToo» او به شدت تحت فشار قرار گرفته است.


۱۳۹۸/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...