نسخه چاپی

مسافران ایرانی در امارات را باز می‌گردانیم

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: بخش عمده‌ای از مسافران ایرانی حاضر در امارات از طریق دو پرواز ایران ایر و ماهان باز گردانده شدند.


به گزارش نما، رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی در صورت درخواست مجوز برای بازگرداندن مسافران ایرانی حاضر در کشور امارات، می‌توانند مجوز‌های لازم را دریافت کنند، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی آمادگی لازم برای بازگرداندن مسافرانی را که در کشور امارات باقی ماندند، دارند و در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی درخواست مجوز داشته باشند سازمان هواپیمایی همکاری لازم را با آن‌ها انجام خواهد داد.



اخبار اجتماعی -او اظهار کرد: هم اکنون بخش عمده‌ای از مسافران ایرانی حاضر در کشور امارات از طریق دو پرواز ایران ایر و ماهان در روز گذشته باز گردانده شده‌اند.


کاهش سفرها بلیت هواپیما را ارزان کرد

جعفرزاده درباره کاهش نرخ بلیت هواپیما در برخی از مسیر‌ها در روز‌های گذشته اظهار کرد: به دلیل آنکه میزان تقاضای سفر در این ایام به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است، بنابراین بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها کف نرخ بلیت را برای سفر‌های هوایی در نظر گرفته‌اند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: در زمان اوج و پیک‌های سفر شرکت‌های هواپیمایی سقف نرخ را تعیین می‌کنند، اما همزمان با کاهش تقاضای سفر میزان نرخ‌های بلیت هواپیما به کف رسیده است.

جعفرزاده اظهار کرد: همزمان با توصیه‌های وزارت بهداشت برای کاهش سفر‌های غیرضروری میزان تقاضا برای سفر در بخش‌های هوایی بسیار کاهش یافته و این یک امر طبیعی است که شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های بلیت خود را به کف برساند.

او با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل‌هایی که از سوی وزارت بهداشت به دستگاه‌ها به ویژه بخش هوایی صادر شده وزارت سازمان هواپیمایی کشوری همکاری نزدیکی با وزارت بهداشت جهت کنترل مسافران را انجام می‌دهد و در صورت درخواست کارت سلامت، کارت سلامت برای مسافران خارجی را صادر می‌کند، بیان کرد: همچنین تمام مسافران در فرودگاه‌های بین المللی توسط کارشناسان و مسئولان وزارت بهداشت به صورت کامل کنترل می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه‌ای برای کنترل و مراقبت در نظر گرفته شده است تا تمام کار‌های مراجعه‌کنندگان به صورت غیر حضوری انجام شود، افزود: در صورت درخواست مجوز استاندارد در پرواز‌ها بررسی و درخواست شکایات از طریق سامانه غیر حضوری انجام می‌شود.

۱۳۹۸/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...