نسخه چاپی

اختصاصی نما:

پند ویروس

عکس خبري -پند ويروس

تلفات غیر كرونایی را هیچ رسانه ای تا امروز بصورت روز به روز اعلام نمی‌كرده و در نتیجه هیچ یك از ما از این اندازه از مرگ دیگران خبردار نمی شده و هیچ كس تا این حد خطر "درگذشتن" را بیخ گوش خود احساس نمی كرده است

امید سعادتخواه- حتما شنیده اید دو سه روز پیش رییس سازمان بهشت زهرا تعداد فوتی های نیمه اسفندماه جلالی ۱۳۹۸ را -علی رغم شیوع کرونا- کمتر از تعداد همین روز در سال گذشته اعلام کرده. پس چرا ترس و وحشت از آلوده شدن و آسیب دیدن و در نهایت به سوی دیار باقی عزیمت کردن در امسال بیش از سال قبل است؟ جواب ساده است. تلفات غیر کرونایی را هیچ رسانه ای تا امروز بصورت روز به روز اعلام نمی‌کرده و در نتیجه هیچ یک از ما از این اندازه از مرگ دیگران خبردار نمی شده و هیچ کس تا این حد خطر "درگذشتن" را بیخ گوش خود احساس نمی کرده است و تا امروز رویه اغلب ما نه در سخن که در عمل این بوده که "مرا با مرگ دیگران چه کار؟"
با این حال در میانه ی گیرودار جهان با موجودی ذره بینی که شاید کوچکترین عضو از اعضای خاندان هستی باشد و روزانه برخی از ما آدمیان را به کام نابودی می کشاند، عده ای هستند که به بهانه تزریق شادی به دیگران پویش خنده و رقص راه می اندازند و رمز مقابله با اضطراب از خطر را در بی خبری از اضطراب و سرخوشی های بیمزه جست و جو می کنند.
جنازه ای بر دوش مردم بود و تشییع کنندگان سوکوار مرده ای را تا منزل ابدی اش بدرقه می کردند. شخصی در میان مردم -فارغ از همه چیز!- برای رفیق اش لطیفه می گفت و می خندید. امام علی علیه السلام که متوجه لودگی او شد نهیبی به او زد که: چنان می خندی گویی چنین سرنوشت برای خودت نخواهد بود و چنان بی خیالی که گمان می کنی این سفرکرده باز خواهد گشت!؟
•••
(وتبع جنازة فسمع رجلا يضحك فقال عليه السلام)
كأن الموت فيها على غيرنا كتب. وكأن الحق فيها على غيرنا وجب. وكأن الذي نرى من الأموات سفر عما قليل إلينا راجعون، نبوئهم أجداثهم ونأكل تراثهم ثم قد نسينا كل واعظ وواعظة ورمينا بكل جائحة
نهج البلاغه. حکمت۱۲۲

۱۳۹۸/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...