نسخه چاپی

احمد كریمی اصفهانی در گفتگو با نما:

نباید از درآمد كسب نشده مالیات گرفت

عکس خبري -نبايد از درآمد کسب نشده ماليات گرفت

عضو عضو هیات موسس حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص مالیات‌ها گفت: مالیات بر درآمد است و با كسادی بازار تا خرداد ماه نباید از كار نكرده و درآمد كسب نشده مالیات گرفت.

احمد کریمی اصفهانی، عضو هیات موسس حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص وضعیت بازار شب عید در سال جاری به خبرنگار نما گفت: چون اصناف باید دو ماه آخر سال فروششان را داشته باشند سعی می‌کنند ذخیره‌سازی کالا کنند تا دو ماه مانده به پایان سال این کالاها را به فروش برسانند با وضعیت بسیار بد بازار در شرایط فعلی این اتفاق نمی‌افتد در این شرایط اولین مشکل کسبه بدهی‌های آنها و نقدینگی است.

وی در ادامه اظهار کرد: حدود 70 الی 75 درصد مغازه‌ها اجاره‌ای است، چون مغازه‌داران درآمدی نداشته‌اند نمی‌توانند مبلغ اجاره را به مالکین بپردازند.

عضو عضو هیات موسس حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص مالیات‌ها گفت: مالیات بر درآمد است و با کسادی بازار تا خرداد ماه نباید از کار نکرده و درآمد کسب نشده مالیات گرفت. به استثنای یکی دو تا از اتحادیه‌ها و اصناف که به‌طور طبیعی فروش خوبی دارند، نظیر لوازم بهداشتی در شرایط خاص فعلی و مواد غذایی که مردم به‌طور عام مصرف دارند بقیه اصناف وضعیت خوبی ندارند.

وی تأکید کرد: وزارت اقتصاد و دارایی باید مطالعه عمیقی داشته باشد و حتماً غم مردم را بخورد و ملاحظه کند که در مقابل درآمد مالیات بگیرد و وقتی درآمدی نیست مالیات معنی ندارد.

کریمی اصفهانی خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی هم باید دقت کند. الان کارمندان و کارگران مغازه‌ها در دریافت حقوقشان با مشکل مواجهند.

وی بدهی‌های کسبه به بانک‌ها را مشکل دیگری دانست و گفت: الحمدلله دولت دستور داده است در این باره تسهیلاتی داده شود.
عضو هیات موسس حزب مؤتلفه اسلامی به تمامی اصناف توصیه و خاطرنشان کرد: اصناف بدانند وقتی یکی از اعضایشان مشکل داشت غمش را بخورند. در صورتی که بدهکار است به او فرصت بدهند. بعضی از کالاهایی را که برای شب عید انبار شده است و امکان فروختن ندارند پس بگیرند.

وی با اشاره به مالکانی که مغازه‌هایشان را اجاره داده‌اند گفت: اگر امکان دارد تخفیفاتی را برای مستأجرانشان که الان با مشکل مواجه شده‌اند قائل شوند. در این باره مراجعات زیادی داریم.

کریمی اصفهانی در پایان اظهار کرد: با همین کمک‌ها افراد حتماً مورد عنایت الهی قرار می‌گیرند و خیلی از بلاها با همین کمک‌ها از ما دور می‌شود.

۱۳۹۸/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...