نسخه چاپی

عقده گشایی به بهانه كرونا

علی بیگدلی

با ورود ویروس کرونا به ایران، ضدانقلاب و اپوزیسیون خارج نشین در رسانه های وابسته به خود، خط تخریب جدیدی را علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کرده اند. از اتهام پنهان کاری به نظام گرفته تا ادعاهای عجیب و غریب، نهادهای انقلابی بویژه حوزه علمیه و سپاه را مورد هجمه قرار دادند. با بررسی رسانه های ضد انقلاب، می‌توان انبوهی از تخریب و سیاه نمایی علیه ملت و نظام اسلامی را مشاهده کرد. با وجود همه گیر شدن کرونا در کل جهان، جهت تخریب رسانه ای خود را به سمت ایران گرفته و می پندارند که ملت ایران ملتی نا آگاه و فاقد هر گونه تحلیل درست هستند. آنها تظاهر به دلسوزی برای مردم ایران می کنند تا جایی که ادبیات و فعالیت های سیاسی خود را به صورت ظاهری هم که شده به سمت فعالیت های ملی و بشر دوستانه سوق می دهند و رسانه های خود را در جایگاه رسانه ملی قرار می دهند. مواضع و اقدامات ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج کشور در عناوین زیر نمونه ای از تلاش آنها برای تشویش اذهان عمومی می باشد.

1- سوء مدیریت ایران عامل شیوع کرونا در جهان
آیا کرونا از ایران شروع شده یا از چین؟ اقدامات رخ داده در کشورهای اروپایی در مقابله با کرونا چگونه است؟ چگونگی مواجه مسئولین در ایران در مقابله با کرونا در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی چگونه است؟ مردم ایران فروشگاهها را غارت می کنند یا ...؟ نحوه مداوای بیماران در ایران بر اساس اصول است یا کشورهای اروپایی؟ هزینه درمان بیماران در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر چگونه است؟ و هزاران سوالی که تمامی مردم ایران در طول چند روز شیوع کرونا در کشور آن را از نزدیک می‌بینند. ولی رفتار ضد انقلاب غرض ورزی و شیطنت است و به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند. برای نمونه شبکه رسانه ای سلطنت طلب "بیان" در یادداشتی دلایل اصلی بیماری کرونا را، فساد، فریبکاری، بی مبالاتی و عدم مدیریت صحیح حکومت جمهوری اسلامی دانست و باعث و بانی شیوع کرونا در تمام دنیا را نظام جمهوری اسلامی دانست و نوشت: " بی مبالاتی حکومت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مسببان اصلی گسترش بین المللی بیماری کرونا شده است و تحریم و مجازات این کشور و تقاضای جبران زیان های وارده مادی و معنوی به سایر کشورها باید در دستور کار مجامع بین المللی قرار گیرد"
حزب ضدانقلابی مام میهن نيز در تاریخ 17 اسفند، جبهه دموکراتیک در 24 اسفند و سازمان مجاهدین خلق در تاریخ 26 اسفند با صدور بیانیه های جداگانه ضمن مقصر دانستن ایران در شیوع کرونا و حمایت کذایی از ملت ایران، مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران را مسئولینی ناکارآمد خواندند و آینده نظام جمهوری اسلامی را آینده ایی تیره و تار نشان دادند.

2- برخورد غیر علمی و مبتنی بر خرافات دینی با کرونا
ابراهیم نبوی در کانال ضد انقلاب زیتون با اشاره به مواضع برخی شخصیتهای سیاسی داخلی مانند علی مطهری و خانم پروانه سلحشوری نوشت: اگر در آغاز موج ابتلای کرونا در قم عناصر مرتجع و عقب‌مانده به جای برخورد منطقی علمی برخورد خود سرانه دینی نکرده بودند، الآن این موج تا این حد گسترده نشده بود». او در یادداشت خود ضمن تندرو خواندن برخی اصولگراین و پیروان رهبری که معتقد به سلاح بیولوژیک بودن کرونا هستند را نظر عوامانه و سیاسی می داند که برای فرافکنی همه چیز را به گردن دشمنی موهوم می اندازند.
مهسا محمدی نیز یکی دیگر از شخصیتهای ضد انقلاب طی یادداشتی در همین کانال با موضوع «ترک کرونا بر پوسته سخت اصولگرایان، شیعه لندنی یا شیعه حکومتی» ضمن حمله به اصولگرایان نوشت: "می‌گویند درِ حرم نباید بسته شود چرا که آنجا محل شفاست و بیماری و مرگ به آن راه ندارد. تجمعاتی اعتراضی‌ در مقابل حرم کار را به جایی کشیده که شیعیان تندرو نزدیک به هسته سخت قدرت در ایران و پیاده‌نظام آن به حرم حضرت معصومه در قم و حرم امام هشتم شیعیان در مشهد حمله کردند و برخی درهای ورودی را شکستند. هر چند با تندروی‌های دیده شده از هوادارن شیرازی فرضیه دور از ذهن نیست، اما نگاهی به هواداران دو آتیشه مذهبی جمهوری اسلامی که اغلب نه تنها برای تندروی‌های‌شان مصونیت داشته‌اند، که گاه برای آن تشویق هم شده‌اند، آنان را کاندیدای مناسبتری برای انجام این اقدامات می‌کند".

3- درخواست از سازمان بهداشت جهانی برای نظارت بر وضعیت کادر پزشکی ایران
هرچند نماینده بهداشت جهانی با حضور چند روزه خود در ایران و سفر به برخی استانها از جمله قم مهر تایید بر عملکرد مناسب ایران در برخورد با شیوع بیماری کرونا زد، اما با این حال ضد انقلاب با پررویی تمام از سازمانها و مجامع بین المللی می خواهند تا نظارت بر رفتار مسئولین ایران داشته باشند. مریم رجوی در توئیتی از سازمان بهداشت جهانی می خواهد تا بر وضعیت وخیم كادر پزشكی در ایران نظارت مستقیم داشته باشد و گزارش آن را به دبیركل و شورای امنیت ملل متحد ارائه دهد. او آزاد نكردن زندانیان بویژه زندانیان سیاسی در شرایط كنونی در ایران را جنایت بزرگ علیه بشریت عنوان می کند كه مسئولیت آن به عهده رهبری و دیگر سردمداران حكومت آخوندی است و اقدام فوری دبیركل، كمیسر عالی و شورای حقوق‌‌بشر ملل متحد و هم‌چنین اتحادیه اروپا و كشورهای عضو برای نجات جان زندانیان در ایران و مداخله جهانی برای ممانعت از یک فاجعه انسانی در زندان‌های رژیم بیش از هر زمان دیگر را ضروری می داند.

4- بحرانی خواندن کشور به دلیل شیوع کرونا!
ربع پهلوی در پیامی وضعیت کشور را کاملا بحرانی خواند و بدون توجه به تلاش مسئولین نظام، وضعیت کشور را کاملا بحرانی توصیف کرد که مستقیماً سلامت، ثباتِ خانواده‌هایی بیشمار و جانِ مردمِ ما را به خطر انداخته است. شبکه وهابیت کلمه نیز نگران طبقات محروم کشور شده و می‌نویسد: «اکثر کارگران در ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند و نهادهای دولتی هنوز تصمیمی جدی برای جبران خسارت کارگرانی که کسب و کارشان به دلیل بحران کرونا تعطیل شده، اتخاذ نکرده‌اند.»
وزیر امورخارجه اسرائیل نيز خطاب به ایرانیان توییت زده است که: «تصاویر ماهواره‌ای صحنه وحشتناک گورهای دسته‌جمعی در ایران برای فوت‌شدگان کرونا را برملا کرده است. رژیم ایران با پنهان‌‌کاری، جان مردم ایران را به خطر انداخته و امکان اقدامات پیشگیرانه را از آن‌ها سلب می‌کند. قلب ما با مردم ایران است و برای ایشان آرزوی سلامتی و آزادی داریم.»
روزنامه دروغ پرداز برلینگسته دانمارک نیز مدعل است: «آمار واقعی کرونا می تواند تا ٢٥٠ برابر بیشتر از آنچه باشد که رژیم ملاها می گویند. رقم‌های بیماری کرونا در ایران نگران کننده است.»

5- حمله به سپاه، این بار به بهانه کرونا
حضور سپاه در عرصه های سخت در داخل کشور و همکاری با دولت و سایر قوا و همراهی با مردم بر کسی پوشیده نیست اما ضد انقلاب مثل همیشه با توجه به اتفاقات اخیر و حضور سپاه برای کمک به دولت و مردم، شروع به تخریب این نهاد مقدس نموده است. کانال ضد انقلاب پیک آزادی نوشت: "هنوز ۴۸ ساعت از سپردن مسئولیت مبارزه با کرونا، به سپاه پاسداران نگذشته است که سازمان اطلاعات سپاه استان فارس اعلام کرده که ۱۵۰ نفر را با اتهام انتشار شایعات مرتبط با ویروس کرونا شناسایی و با آنها برخورد کرده است. در حقیقت سپاه با پاک کردن صورت مسئله می خواهد با بیماری مبارزه کند. واقعیت این است که اگر امروز سپاه منحل شود، حتما می توانیم با کمک نیروهای مردمی ارتش و پرسنل زحمتکش بیمارستانها و خوشبینی مردم به آینده تا یک تا دو ماه دیگر مانند چین و سنگاپور بر ویروس کرونا غلبه پیدا کنیم ولی با وجود سپاه هیچوقت از شر ویروس خلاص نمی شویم، زیرا سپاه ویروسی خطرناکتر از کرونا است و همه میدانیم سپاه این ویروس را از چین وارد کرده است".
پس از صدور حکمی از طرف مقام معظم رهبری به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر کمک به دولت برای مهار شیوع بیماری کرونا، برخی از شبکه ها و رسانه های ضد انقلاب با انتشار یادداشت و مقاله شروع به اتهام زنی علیه سپاه و شخص رهبری کردند. و از حضور ستاد کل نیروهای مسلح در کمک به دولت بنا به دستور مقام معظم رهبری بعنوان کودتای نظامی یاد کردند که می خواهند با بازداشت خانگی مردم به اهداف خود برسند. این شبکه ها به دنبال تشویش اذهان عمومی مردم هستند؛ و معتقدند دستورالعمل ارائه شده بیش‌تر شبیه به حکومت نظامی و بازداشت خانگی مردم است و طرح مباحثی مثل "مردم در خانه، منع آمد و شد، کنترل نظامی، بازداشت گسترده روزنامه نگاران، تعطیلی مجلس بی اختیار و خفه کردن صدای بخش ناراضی روحانیت از حکومت و یکدست کردن ارکان قدرت" همه را نشانه ای از کوتای نظامی برای اقدامی بزرگ عنوان کردند.

6- روحانیت و خانواده مسئولین کشور، مصون از کرونا!
حزب رستاخیز ملی با انتشار مطلبی از واریز مبلغ 5 میلیون تومان یارانه به حساب آخوندهای حوزه علمیه خبر داد. در سایت این حزب آمده است: "از سوی دولت به مردم هیچ کمکی نمیشود اما برای حفظ و نگهداری آخوندهای حوزه علمیه همه کار می‌کنند. از تهیه ویلا برای آنها در نقاط دور از قم تا تخلیه جزیره قشم و کمک ۵ میلیون تومانی به آخوندهای حوزه علمیه قم. هر روز با حضور خودروهای بلندگودار پلیس اعلام میشود که از خانه‌های خود بیرون نیایید و وضعیت قرمز است این در حالی است که حتی حقوق معوقه کارگران و کارکنان دولت نیز پرداخت نمیشود".
حزب اتحـاد ملـی ایـران نیز با وارد کردن هجمه به روحانیون نوشت: "کیش تنها شهر قرنطینه شده ایران به قرنطینه آیت‌الله‌ها، مقامات سیاسی مذهبی تبدیل شده است. هتل سورینت و بخشی از هتل داریوش پر از بادیگارد و نیروهای امنیتی است و تردد در اطراف این هتل محدود است. فرودگاه کیش هم خدمات زیادی ارائه نمی‌دهد و تردد هلیکوپتر به همراه ماشین‌های منطقه آزاد بسیار زیاد شده. شهرک صدف فاز ۲ و هتل ارم کیش هم میزبان میهمانان و بعضی رجال مذهبی است که این روزها حضورشان در این جزیره محسوس است."

7- آینده ای تیره و تار در انتظار ملت ایران
حشمت الله طبرزدی دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران از جمله میدان داران حمله به نظام اسلامی در معرکه کرونا است. وی در یادداشتی با عنوان «گمانه ای برای "پسا کرونا ویروس"» ضمن اتهام زنی به نظام، مسئولین نظام اسلامی را به دروغگویی متهم کرد و با نادیده گرفتن بیش از 150کشور که کرونا به آن کشورها وارد شده همه بدبختی های دنیا را به گردن نظام جمهوری اسلامی انداخت. او در یادداشت خود آورده است: "شوربختانه به دلیل مسئولیت ناشناسی و منفعت طلبی حاکمین امروز در ایران، کرونا ویروس از چین به ایران وارد شد." او با نادیده گرفتن تلاش مسئولین در داخل، مسیر پیش روی کشور را نا کجا آباد توصیف می کند. و می گوید: " اینک فاجعه ی روانی تعمیم یافته، فاجعه ی مرگ و میر و فاجعه ی تعطیلی اقتصاد نیم بند ملی، سه پارامتر است که سرنوشت ما را رقم میزند. با لحاظ این سه عامل و عوامل پیشا کرونا ویروس، معلوم میشود که تا اواخر اردیبهشت، شرایط کشور به ناکجا اباد میرود. چند میلیون ایرانی مبتلا به ویروس، چندین هزار کشته، نا توانی مراکز درمانی و بهداشتی برای پاسخگویی به این حجم از بیماران، درگیری های بیشتر بین دستگاههای حاکم که توان مدیریت فاجعه را نداشته و بلکه خود فاجعه آفرین هستند، گرسنگی، قحطی و بیکاری غیر قابل محاسبه و هرج و مرج ناشی از آن، از پیامد های ناشی از پارامتر های مذکور است." طبرزدی آینده ایران را تیره و تار معرفی می کند و اینگونه القاء می کند که هرج و مرج، نا امنی، نا امیدی، گرسنگی و نا هنجار هایی از این دست به مسئله ی اصلی جامعه تبدیل میشود و حکومت دینی و نسل حاکمان کنونی نیز از مسائلی است که در پسا کرونا ویروس، بلا موضوع خواهند شد. برای اینکه دین جایگاه اجتماعی اش را از دست میدهد و علم، اهمیت صد چندان می یابد و برای ایران آینده میتوان اینگونه تصویر کرد که اگر چه با سنت های ملی خداحافظی نمی کند اما به سرعت به سمت مدرنیته، مذهب زدایی و مدیریت علمی و بوروکراتیک پیش خواهد رفت.
طبرزدی در 24 اسفند نیز با ارسال نامه ای به ریاست صندوق بین المللی پول (آقای کریستالینا گئورگیوا)، با طرح ادعاهای واهی و سیاه نمایی داخل کشور و دروغ پراکنی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و با ژست حامی بودن مردم ایران، از ایشان خواست در صورت توافق صندوق بین المللی پول برای تامین منابع مالی لازم برای مقابله با ویروس کرونا، این کمک در اختیار سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی قرار گیرد تا با گسیل نمودن هیئت های کارشناسی از سوی دو سازمان مذکور به ایران، بطور مستقل و با مدیریت مستقیم بر تامین مالی برای رفع مشکلات کنونی مردم کشور مداخله و نظارت دقیق نمایند تا این کمک مالی مورد سوء استفاده جمهوری اسلامی در حمایت از تروریسم واقع نشود.

۱۳۹۹/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...