نسخه چاپی

اختصاصی نما

رای مهدی بازرگان به جمهوری اسلامی نبود

عکس خبري -راي بازرگان به جمهوري اسلامي نبود

نخست وزیر دولت موقت آقای مهندس بازرگان با تفكر نهضت آزادی، در هنگام رای دادن در مصاحبه‌ی تلویزیونی گفت به جمهوری دموكراتیك اسلامی رای می دهد و رای داد. یعنی او هم در آن مجموعه زیر 2% ملت قرار داشت.

دکتر بادامچیان – به گزارش نما ، سالگرد نظام جمهوري اسلامي، و نفي همه‌ي نظام هاي التقاطي مبارك باد.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي و مردمي در سال 57 امام خميني، تعيين نظام حاكم بر ايران را پس از پايان نظام شاهنشاهي، به مردم واگذاشت.
در فضاي آزادي اسلامي، انواع و اقسام نظام ها مطرح شد.
نظام ملي، نظام دموكراتيك، نظام دموكراسي، نظام جمهوري (نظام جمهوري ملي، نظام جمهوري ايراني، نظام جمهوري دموكراتيك ،نظام جمهوري دموكراتيك اسلامي، نظام جمهوري ملي اسلامي، نظام ملي، نظام جمهوري و...) و بالاخره نظام جمهوري اسلامي نه يك كلمه زياد و نه يك كلمه كم.
همه ي اين تفكر ها، با انواع نوشته ها و استدلال ها، و گاه ترفند ها خود را براي ملت مطرح مي كردند. به گواهي مطبوعات آن سالها؛ كه بيشمار منتشر مي شدند و پشت پرده آنها، مزدوران شوروي و آمريكا و انگليس و گروهك هاي تك عددي (از 3 نفر تا 9 نفر) با توطئه هاي پيچيده فعال بودند و چند نشريه كه وابسته نبودند، همه با نهايت آزادي، مطالب خود را مي‌نوشتند و پخش مي كردند كه موجب نگراني دلسوزاني شده بود كه به امام مي گفتند شما خودتان تعيين نظام كنيد ولي امام با اطمينان به ملت هوشمند و بيدار ايران اين تحركات را براي بيداري ملت و شناخت همه آن ادعا ها و آن مدعيان تشنه ي قدرت و نظام مفيد مي دانست تا در 12 فروردين، ملت با % 2/98 نظام جمهوري اسلامي را برگزيد.
در حاليكه نخست وزير دولت موقت آقاي مهندس بازرگان با تفكر نهضت آزادي، در هنگام راي دادن در مصاحبه‌ي تلويزيوني گفت به جمهوري دموكراتيك اسلامي راي مي دهد و راي داد.  يعني او هم در آن مجموعه زير 2% ملت قرار داشت.
مردم در سايه هدايت امام راه نظام جمهوري اسلامي را برگزيدند و اكنون چهل و دومين سالگرد اين نظام مترقي و نو و متكي به خداي متعال و با پشتوانه ي مردمي كه وارد مرحله گام دوم شده است. بر امام و شهدا و رهبر و ملت و همه‌ي آزادگان جهان مبارك باد.
در اين گام دوم، اسلام خالص و نظام مردم سالار اسلامي را مبنا قرار دهيم و از التقاط هاي رسوباتي چپ و چپگرا و راست و راستگرا و هر نوع ناخالصي دوري كنيم تا دچار مشكلات اين دوران نشويم. دين خدا دين خالص است.

۱۳۹۹/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...