نسخه چاپی

اختصاصی نما:

آیا رییس دولت اصلاحات تغییر موضع می دهد؟

عکس خبري -آيا رييس دولت اصلاحات تغيير موضع مي دهد؟

رییس دولت اصلاحات در جریان اصلاح طلبی ماند و در انتخابات 98 اصلاح طلبان كوشیدند او را محور نمایند و از او خواستند پیام انتخاباتی بدهد و او نداد.

دکتر بادامچیان – به گزارش نما ، در انتخابات دوم اسفند سال 98 از سال 97 سخن از حضور دو قطبي اصولگرايان و اصلاحات، در انتخابات بود.
مجموعه مواضع اصلاح طلبان، و تحليل ها و نوشته هاي آنان در نشريات روزنامه‌اي و مجله‌اي و سخنراني هاي آنان، رقم بالايي است.
جريان اصلاحات هم در پي محوري براي خود بود. در انتخابات مجلس هشتم اين جريان در يكي از نشريات اصلاح طلب مثلثي كشيد كه سه ضلع آن مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني، و آقايان سيد محمد خاتمي و كروبي بودند و آنها را رهبران اصلاح طلبي دانست و زير نام هر كدام نام چند تشكل اصلاح طلب را نوشت كه از طرف مرحوم هاشمي تكذيب شد و ايشان گفت خود را محدود به يك جناح يا جريان سياسي نخواهد كرد.
كروبي در فتنه 88 به پايان رسيد؛ اما رییس دولت اصلاحات در جريان اصلاح طلبي ماند و در انتخابات 98 اصلاح طلبان كوشيدند او را محور نمايند و از او خواستند پيام انتخاباتي بدهد و او نداد.
پس از انتخابات در اصلاح طلبان نسبت به تصميم او دو نظر است:
1- اينكه او با شناخت صحيح اوضاع تصميم صحيحي گرفته است و الا با 69 هزار راي سر‌فهرست اصلاح طلبان در تهران و عدم راي در سراسر كشور، صفحه‌ي زندگاني سياسي او بسته مي شد.
2- اينكه او مقصر است و اگر او پيام مي داد تا اين اندازه راي نفر اول اصلاح‌طلبان به اين رقم پايين نمي آمد.
فراتر از اين نظرات تصميم او براي راه آينده است.
آيا او پاي اصلاح‌طلبان مي ايستد يا مانند سال آخر رياست جمهوري كه موضعش را تغيير داد و اصلاح‌طلبان به اصطلاح خودشان از او عبور كردند اين بار هم از مسير اين چند ساله بر مي‌گردد و راهي نو آغاز مي كند؟
در پهنه سياست هيچ چيز دور از انتظار نيست.

۱۳۹۹/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...