نسخه چاپی

وخامت اوضاع كرونایی در ایالت نیویورك آمریكا

فرماندار نیویورك از فارغ التحصیلان دانشكده‌های پزشكی برای كمك به كادر‌ درمانی در بیمارستان‌ها درخواست كمك كرد.

به گزارش نما، با توجه به شرایط دشوار حاکم بر ایالت نیویورک ، فرماندار این ایالت از فارغ التحصیلان دانشکده‌های پزشکی کشورش برای کمک به کادر‌ درمانی در بیمارستان‌ها درخواست کمک کرد.

اخبار بین الملل-الجزیره در گزارشی از واشنگتن تصریح کرد، به نظر می‌رسد تازه‌ترین خبر در ارتباط با ویروس کرونا از آمریکا، کنفرانس خبری اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، باشد که گفته است شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در ایالت نیویورک به ۱۱۴ هزار نفر نزدیک شده و تعداد موارد مرگ ناشی از این بیماری نیز از سه هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته است که در این میان ۶۳۰ نفر فقط در یک روز جان باختند. این رقم بالاترین رقم مرگ و میر روزانه در ایالت نیویورک است. فرماندار نیویورک گفت: از فارغ التحصیلان دانشکده‌ها و مراکز پزشکی کمک خواسته‌ایم تا بتوانیم کمبود نیروی انسانی را در مراکز درمانی جبران کنیم.

خبرنگار این شبکه افزود با آنکه حدود ۸۵ هزار نفر، از جمله ۲۲ هزار نفر از نیرو‌های آموزش دیده و متخصص از ایالت‌های مختلف آمریکا برای کمک رسانی به بخش بهداشت و درمان کشور داوطلب شده‌اند، آنچه پیداست اینکه مراکز درمانی نیویورک تحت فشار شدیدی قرار دارند. روز گذشته فرماندار این ایالت با صدور فرمانی اجرایی، خواسته بود دستگاه‌های تنفس مصنوعی که در بیمارستان‌ها و شرکت‌های خصوصی بدون استفاده مانده‌اند، جمع‌آوری شوند تا بتوان از آن‌ها در معالجه مبتلایان به کرونا استفاده کرد. او گارد ملی را مامور کرد تا این ماموریت را انجام دهد.
خبرنگار الجزیره گفت، دیگر خبر جدید از آمریکا این است که «ویلیام بار» وزیر دادگستری، با صدور فرمانی، خواستار آن شد تا در زندان‌های فدرال آمریکا وضع فوق‌العاده اعلام شود. این دستور به مقامات فدرال اجازه می‌دهد تا بتوانند تعداد قابل توجهی از زندانیان را از زندان‌ها آزاد کنند تا این زندانیان در منازلشان محبوس شوند، زیرا با اثبات مواردی از ابتلا در سه زندان آمریکا، نگرانی درباره شیوع ویروس کرونا در زندان‌های این کشور کاملا جدی است.

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۳۱۱ هزار و ۵۴۴ نفر افزایش یافته است. ۸۴۸۸ نفر در آمریکا تاکنون جانشان را بخاطر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند.

۱۳۹۹/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...