نسخه چاپی

واگذاری سهام های دولتی به هر كد ملی ایرانی

شاپور محمدی ، سخنگوی سازمان بورس اعلام كرد : سهام شركت های دولتی بورسی و فرابورسی در دو نوبت و با تخفیف به عموم مردم عرضه می شود.


به گزارش نما، شاپور محمدی گفت: هفته گذشته شورای عالی بورس بر اساس بودجه سال 99 و اصل 44، ساز و کار اجرایی واگذاری باقی‌مانده سهام دولتی شرکت‌های بورسی و فرابورسی را تصویب و وزیر اقتصاد این مصوبه را دیروز(شنبه) به معاون اول رییس جمهور تقدیم کرد.

اخبار اقتصادی- سخنگوی سازمان بورس افزود: بر اساس این ساز و کار تمامی سهام شرکت های دولتی بورسی و فرابورسی در دو نوبت و با تخفیف 20 تا 25 درصدی به عموم مردم عرضه می شود.

وی ادامه داد: در نوبت اول، سهام دولتی شرکت های بورسی در قالب واحد صندوق های قابل معامله عرضه و در صورت باقی ماندن، در نوبت دوم به شکل تک سهم و با استفاده از روش ثبت سفارش (بوک بیلدینگ) به هر کدملی ایرانی واگذار می شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اطلاعات تکمیلی این ساز و کار پس از تصویب در هیات وزیران در قالب برنامه‌ای تبیینی به اطلاع عموم می رسد.

به گزارش سنا، پیش از این و در روز دوازدهم فروردین ماه نیز حسن روحانی رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر اقتصاد، با اشاره به استقبال مردم از بازار سرمایه، بر تسریع واگذاری شرکت ها و دارایی های دولت و همچنین فروش اموال مازاد بانک ها، با استفاده از ظرفیت این بازار در سال جهش تولید تأکید کرد.

۱۳۹۹/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...