نسخه چاپی

نخستین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه در فرابورس

تعداد یك میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم شركت سرمایه‌گذاری صبا تامین، روز چهارشنبه این هفته به‌عنوان نخستین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه، در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

به گزارش نما، تعداد یک میلیارد و 500 میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین، چهارشنبه این هفته(20فروردین) به‌عنوان نخستین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه، با نماد معاملاتی "صبا" در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

اخبار اقتصادی- این میزان سهام در محدوده قیمتی 1100 تا 1200تومان برای هر سهم و با سهمیه 1200سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه خواهد شد. همچنین مدیر این عرضه شرکت کارگزاری صبا تامین و متعهد خرید نیز شرکت کارگزاری صبا تامین به میزان 10 درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه و شرکت تامین سرمایه امین به میزان 40 درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه می‌باشند.

علاوه بر این تعداد 300 میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد که بر این اساس سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام 3 هزار سهم، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط 1500 سهم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت 30 سهم می‌باشد.

گفتنی است بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآینده عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

۱۳۹۹/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...