نسخه چاپی

افزایش تشعشعات با آتش سوزی در منطقه چرنوبیل

در منطقه محافظت شده چرنوبیل سال ۱۹۸۶ فاجعه هسته‌ای رخ داده است.


به گزارش نما، در پی وقوع آتش‌سوزی در منطقه محافظت شده چرنوبیل که در سال ۱۹۸۶ فاجعه هسته‌ای در آن رخ داد، بیش از ۲۰ هکتار از اراضی جنگلی این منطقه طعمه آتش شد.

اخبار بین الملل​-«ایگور فیرسوف» قانونگذار اوکراینی ضمن ابراز نگرانی در خصوص وقوع آتش‌سوزی در این منطقه گفته است بر اثر آتش‌سوزی در جنگل های این محدوده، میزان تشعشعات رادیواکتیو تا ۱۴ برابر میزان عادی افزایش یافته است و در صورت ادامه حریق در جنگل‌های این منطقه باید در انتظار طغیان تشعشات هسته‌ای و افزایش انتشار آن بود.

به گفته فیرسوف، حجم تشعشعات در مرکز آتش سوزی بسیار بالاتر از حد نرمال است و این نشان می‌دهد با بالا رفتن دما این بحران جدی‌تر می‌شود.

این قانونگذار همچنین با انتشار ویدئویی در حساب کاربری فیس بوک که حاکی از افزایش سطح تشعشعات است، حرف خود را مورد تاکید قرار داد.

در حال حاضر، برخی کارشناسان محیط زیست معتقدند علت وقوع آتش عمدی بوده است، زیرا تدابیر ویژه‌ای برای جلوگیری از آتش سوزی در این منطقه انجام می‌شود و در صورت وقوع حریق بحران جدی در انتظار منطقه و اهالی اطراف آن است.

این قانونگذار همچنین از مقامات دولتی خواست تا ضمن شناسایی عاملان این آتش سوزی، آن‌ها را مجازات کند.

روز یکشنبه، سرویس اضطراری ایالتی اوکراین (SES) اعلام کرد که آتش سوزی در منطقه محافظت شده چرنوبیل به مساحت ۲۰ هکتار گسترش یافته است و سطح تشعشعات آن از میزان استاندارد رو به افزایش است.

آتش سوزی در منطقه چرنوبیل از روز شنبه آغاز شده است و آتش نشانان از آن زمان در صدد خاموش کردن آن به کمک هواپیما‌های آبپاش و ۵۰ تن آب بوده اند.

در سال ۱۹۸۶ رآکتور شماره ۴ نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل منفجر شد و که علاوه بر فاجعه انسانی، مناطق وسیعی را آلوده کرد.

۱۳۹۹/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...