نسخه چاپی

نیم نگاهی به «تگزاس 2»/ انتخاب عجیب مهدی هاشمی در سینما

فیلم سینمایی «تگزاس ۲» به كارگردانی «سید مسعود اطیابی» سال گذشته از جمله آثاری بود كه توانست گیشه بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد، این فیلم در مجموعه ۲۵,۰۸۸,۱۱۲,۰۰۰ تومان فروخت و سوم جدول سالانه فروش سینما شد.



به گزارش نما، فیلم سینمایی «تگزاس ۲» به کارگردانی «سید مسعود اطیابی» سال گذشته از جمله آثاری بود که توانست گیشه بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد، این فیلم در مجموعه ۲۵,۰۸۸,۱۱۲,۰۰۰ تومان فروخت و سوم جدول سالانه فروش سینما شد.

اخبار فرهنگ و هنر - این فیلم با همان الگوی فیلم‌های بفروش ساخته شده و هیچ نکته قابل تاملی از لحاظ محتوا برای نقد و بررسی ندارد. فیلم تکلیفش مشخص است و چون آثار ضعیفی مثل "من سالوادور نیستم" و "آینه بغل" هر کاری می‌کند تا مخاطب بخندد.

تگزاس 2 همچون نسخه اول کاملاً بر پایه کمدی لحظه‌ای و بداهه بازیگران ساخته شده و از همان لحظه اول تکلیفش با خودش مشخص است. این فیلم تنها و تنها به گیشه فکر می‌کند. فیلمنامه و کارگردانی آنقدری پیش نمی‌روند که بتوان نقد صحیحی از آن‌ها ارائه داد.

"بابک کایدان" نویسنده و فیلمنامه‌نویس این اثر همچون "آینه بغل" نسخه نخست تگزاس را نوشت و این بار نویسندگی فیلمنامه به حمزه صالحی رسیده است. اما نکته قابل تامل اینجاست اصلاً حضور این دو هیچ تفاوتی با هم نداشته و انگار مخاطب در هر دو حالت با یک متن روبرو است.

در نسخه اول تگزاس یک جوان ایرانی با بازی سام درخشانی به برزیل رفته، عاشق یک دختر شده و حالا که می‌خواهد ازدواج کند، وی پی می‌برد این دختر گرفتار مشکلات زیادی است از جمله قرضی که به یک باند مخوف دارد.

سام درخشانی، دوستش با بازی پژمان جمشیدی را با یک وعده خیالی به برزیل می‌کشاند تا از طریق او پولی جور کند و دختر را نجات دهد، اما مشکل روی پیش می‌آید و دختر به بند رئیس خلافکاران در می‌آید. آن‌ها برای کمک سراغ یک ایرانی دیگر (حمید فرخ نژاد) می‌روند.

حال در نسخه دوم اثر این جمع بدون حمید فرخ نژاد به ایران باز می‌گردند و تنها فرق کلی اثر تغییر و جایگزینی مهدی هاشمی به جای حمید فرخ نژاد است. البته مهدی هاشمی همواره از جمله بازیگران بزرگ سینما و تلویزیون محسوب می‌شود و باید دید چرا بازی در چنین اثری را پذیرفته است.

تکلیف سام درخشانی و پژمان جمشیدی کاملاً مشخص است، زیرا این دو پیشتر هم بار‌ها آثار گیشه‌ای بازی کرده اند، اما حضور مهدی هاشمی میتوان زنگ خطری برای سینما باشد. سینمایی که آنقدر یک بازیگر را بیکار نگه می‌دارد که با تمام تجربیات تن به چنین آثاری می‌دهد.

الگوی فیلمنامه در همین خلاصه کوتاه کاملاً مشخص است. این خانه از پای بست ویران بوده و فیلمنامه کمی از فیلم فارسی ندارد. همه چیز بار دیگر مثل اکثریت کمدی‌های بفروش امروز بر پایه شوخی، استفاده از کلام‌های نامتعارف با چاشنی عشق سطحی رخ می‌دهد.

مهدی هاشمی ، سام درخشانی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی ، گابریلا پتری، بهرنگ علوی، رضا ناجی، امید روحانی، آدریانو تولوزا، سهیل قنادان، تی آگو متوس و نادر سلیمانی بازیگرانی هستند که در تگزاس ۲ به ایفای نقش پرداخته اند.

۱۳۹۹/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...