نسخه چاپی

برگزاری آنلاین ترایبكا ۲۰۲۰

جشنواره فیلم ترایبكا پس از آن كه اعلام كرد در زمان معین برگزار نمی‌شود و با تاخیر این دوره را برگزار می‌كند، حالا اعلام كرده بخشی از برنامه‌های امسالش به صورت آنلاین انجام می‌شود.


به گزارش نما، جشنواره فیلم ترایبکا که پس از حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک شکل گرفت، امسال مجبور شد در پاسخ به شیوع بیماری کرونا ، برنامه خود را به تعویق بیندازد.

اخبار فرهنگ و هنر - برگزارکنندگان ترایبکا ۲۰۲۰ که قرار بود از ۱۵ تا ۲۶ آوریل (۲۷ فروردین تا ۷ اردیبهشت) برگزار شود، اکنون اعلام کرده‌اند امیدوارند بتوانند برخی از برنامه‌هایشان را به صورت آنلاین برگزار کنند.

بر اساس این ابتکار جدید، برخی از فیلم‌های مستقل که در بخش رقابتی قرار بود به نمایش درآیند، به صورت آنلاین در دسترس قرار می‌گیرند تا روزنامه‌نگاران و اعضای صنعت سینما بتوانند آنها را تماشا کنند. خریداران امتیاز فیلم‌ها نیز امکان دسترسی به این فیلم‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به سازندگان آنها پیشنهاد خرید بدهند یا استعدادهای نوظهور را کشف کنند.


در بخش سینما ۳۶۰ ترایبکا نیز ۱۵ فیلم واقعیت مجازی در دسترس قرار می‌گیرد تا علاقه‌مندان بتوانند آنها را در خانه و از طریق سینمای خانگی تماشا کنند.

هیات داوران برای فیلم‌های بلند، کوتاه و فیلم‌های تبلیغاتی همچنان به برنده‌ها جایزه می‌دهند و همان گروه داوران که پیشتر اعلام شده بود که دنی بویل و رجنیا هال و لوکاس هجز هم از جمله آن‌ها بودند، به داوری فیلم‌ها می‌نشینند.

جین روزنتال مدیرعامل جشنواره که یکی از بنیانگذاران این جشنواره در کنار رابرت دنیرو است، اعلام کرد این برنامه‌ریزی تقریباً بلافاصله عملی خواهد شد. وی افزود یک برنامه ابتکاری دیگر هم با عنوان «یک فیلم کوتاه در یک روز اضطراب را دور می‌کند» این امکان را به افراد علاقه‌مند می‌دهد تا بتوانند فیلم‌های کوتاه را تماشا کنند.

وی افزود این امکان وجود دارد تا دیگر فیلم‌های بلند که قرار بود برای نخستین بار در ترایبکا به نمایش درآیند در جشنواره تلویزیونی ترایبکا که در سپتامبر برگزار می‌شود، روی پرده بروند؛ اما هنوز برای صحبت کردن در این باره زود است.

در هر حال چند هفته سخت برای سازمان‌دهندگان ترایبکا بوده است زیر آنها همه سال کار کرده بودند تا بتوانند بیش از ۱۰۰ فیلم و رویداد را برای بیش از ۱۵۰ هزار تماشاگر و توریست نیویورکی عملی کنند.

روزنتال با تاکید بر اینکه همه این رویدادها ناامیدکننده بوده است یادآوری کرد که بعد از ۱۱ سپتامبر این جشنواره ایجاد شد تا مردم را جمع کند و به آن‌ها روحیه بدهد و حالا اینکه مردم نمی‌توانند دور هم جمع شوند اصلاً طبیعی و برای انسان‌ها راحت نیست.

روزنتال همچنین تاکید کرد که هالیوود بسیار تحت تاثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته و با توقف تولید همه فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و بسته شدن سینماها و لغو همه جشنواره‌های بهاری، همه چیز متوقف شده است.

وی افزود: صنعت سرگرمی همیشه ضد رکود بوده و حالا همه در حال جستجو برای یافتن راه‌هایی برای حرکت مثبت هستند.

روزنتال افزود در همه این مدت سعی کرده تا خودش را مشغول نگه دارد و در خانه‌اش در نیویورک در قرنطینه است و از همانجا سعی می‌کند به کارهایش برسد و اگر نتواند از طریق کنفرانس‌های آنلاین کارهای حرفه‌ای‌اش را انجام دهد، با شستن لباس‌ها و جارو کردن خانه و شستن ظرف‌ها خودش را مشغول نگه می‌دارد.


۱۳۹۹/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...