نسخه چاپی

تبدیل محدوده میدان امام خمینی به پیاده‌راه، به زودی اجرایی می‌شود

عکس خبري -تبديل محدوده ميدان امام خميني به پياده‌راه، به زودي اجرايي مي‌شود

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به تغییرات ترافیكی در محدوده میدان امام خمینی (ره)، گفت: به زودی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز عملیات اجرای تبدیل این عرصه به پیاده راه در شهر را آغاز می‌كند.

به گزارش نما ،علی‌محمد سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره تغییرات ترافیکی در محدوده میدان امام خمینی (ره) و نارضایتی برخی شهروندان، اظهار کرد: اجرای این طرح بر اساس مطالعات کلان و مطالعه اجتماعی بر اساس نظرسنجی از رانندگان تاکسی، عابران پیاده، کسبه و غیره صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح مصوبات لازم را از حوزه‌های ترافیکی اخذ کرده است، تصریح کرد: طبق آمار حاصله، وضعیت ترافیکی در محدوده میدان امام خمینی (ره) نسبت به گذشته افزایشی نداشته است و می‌توان با عدد و رقم بر این نکته تاکید کرد.

شهردار منطقه 12 تصریح کرد: طبیعتاً سیاست شهرداری در منطقه 12 و به طور کلی در محدوده مرکزی تهران این است که خودروهای این محدوده کاهش یابد تا بتوانیم سطح فضاهای عمومی را افزایش دهیم. در محدوده میدان امام خمینی نیز که شبکه اصلی مترو در آن قرار دارد تلاش داریم مردم به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی، به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی سوق داده شوند. در راستای تحقق این هدف نیز پروژه بلدیه در ضلع شمالی میدان امام خمینی (ره) در فضایی بالغ بر 4 هزار متر مربع در حال اجراست.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر به واسطه برداشته شدن محدودیت‌های طرح ترافیک، نه تنها در این محدوده بلکه در سایر محدوده‌های مناطق مرکزی شهر، حجم خودروها بیشتر از حد معمول بوده است، بنابراین افزایش حجم ترافیک به ویژه در محدوده میدان امام خمینی (ره) عمدتا ناشی از این وضعیت بوده است و با وجود اعمال محدودیت‌های طرح ترافیک وضعیت این محدوده نیز بهتر شده است.

سعادتی همچنین گفت: درباره مسیر تردد راننده‌های تاکسی نیز جلساتی برگزار کردیم که در نهایت مقرر شد برای کوتاه شدن مسیر تاکسیران‌ها، بخشی از خیابان‌های فیاض‌بخش و کشاورزی دوطرفه شود تا برای دور زدن و بازگشت به فضای ایستگاهی نیازی به طی کردن مسافت زیاد نداشته باشند.

سعادتی تصریح کرد: طرح اجرایی شده در میدان امام خمینی (ره) دائمی است و به زودی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز عملیات اجرای تبدیل این عرصه به پیاده راه در شهر را آغاز می‌کند و بدین ترتیب حجم عبوری خودروها از میدان امام خمینی کاهش می‌‌یابد.

وی گفت: قاعدتاً تغییرات ترافیکی با رفتار شهروندان در ارتباط است و به تدریج مردم بهترین مسیر را برای تردد خود در این محدوده انتخاب می‌کنند این درحالی است که به هر حال انجام هر کاری هزینه‌هایی دارد و برای طرح‌هایی از این دست که بر اساس آن می‌خواهیم شهر را انسان مدار کنیم باید تبعاتش را هم بپذیریم.
تسنیم

۱۳۹۹/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...