نسخه چاپی

آمریكا در حال انجام خطرناكترین توطئه علیه عراق

عکس خبري -آمريکا در حال انجام خطرناکترين توطئه عليه عراق

عضو كمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با اشاره به نقش آمریكا در بی‌ثباتی این كشور، هشدار داد كه آمریكا در حال انجام خطرناكترین توطئه علیه عراق است.


به گزارش نما، «عامر الفایز» نماینده پارلمان عراق بر این باور است که ایالات متحده آمریکا، عامل اصلی بی‌ثباتی در عراق است.

الفایز که عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان نیز است، به پایگاه خبری المعلومه گفت: «حمایت آمریکا از تروریستها و برخی طرفها در عراق، باعث هرج و مرج کشور است».

وی تصریح کرد، اگر آمریکا از حمایت تروریستها و طرفهای مذکور دست بردارد، هرج‌ومرج در داخل عراق هم به پایان خواهد رسید.

الفایز خاطر نشان کرد، کمیسیون روابط خارجی پارلمان درباره تداوم این سیاست آمریکا و سایر کشورهای خارجی، به وزارت خارجه عراق نیز هشدار خواهد داد.

این نماینده عراقی ضمن هشدار درباره «خطرناکترین توطئه آمریکا علیه عراق»، تأکید کرد که «عراق به عرصه مداخلات آشکار آمریکا تبدیل شده است».

توطئه‌های آمریکا علیه عراق این روزها علیه سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مقاومت است؛ به گونه‌ای که «محمد البلداوی» نماینده فراکسیون الفتح درباره طرح‌های آمریکا برای محدود کردن نقش الحشدالشعبی و ایجاد درگیری‌های داخلی هشدار داد.

البلداوی گفت که آمریکا برای انحلال الحشدالشعبی و محدود کردن نقش این سازمان و اعمال فشار بر آن از داخل تلاش می‌کند به گونه‌ای که یک کودتای نرم در عراق در جریان است.

این نماینده پارلمان عراق همچنین تصریح کرد که نشانه‌های کودتا در عراق دیده می‌شود و اطلاعاتی نیز پیش از تظاهرات سال گذشته درباره نقش آمریکا در این تظاهرات، اقدام علیه نهادهای امنیتی و تلاش برای بازگرداندن سیاستمداران تحت تعقیب قضایی به کشور، به دست آمد.

این در حالی است که نمایندگان عراق در ۱۵ دی ۱۳۹۸، مصوبه اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از عراق را تصویب کردند، ولی به علت فشار آمریکا و جریانهای وابسته به این کشور، این مصوبه اجرایی نشده است.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...