نسخه چاپی

برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی در فضای مجازی/ قضاوت ۱۵۰ داور در رقابت‌ها

عکس خبري -برگزاري مسابقات قرآن دانش‌آموزي در فضاي مجازي/ قضاوت ??? داور در رقابت‌ها

مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مسابقات امسال به صورت مجازی خبر داد و گفت: در این رقابت‌ها ۱۵۰ نفر از اساتید قرآن كشور قضاوت می‌كنند.

به گزارش نما،سی‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با شکلی متفاوت و در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است.

برگزاری مسابقات در فضای مجازی و بستر شبکه شاد

محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص برگزاری این دوره از رقابت‌ها گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مسابقات را با شکلی متفاوت برگزار کردیم و همه بخش‌های آوایی و پژوهشی این رقابت‌ها در بستر شبکه شاد در فضای مجازی در حال برگزاری است.

استقرار دبیرخانه مسابقات در مشهد و شهرستان‌های تهران

وی ادامه داد: دبیرخانه بخش آوایی مسابقات امسال به شهرستان‌های استان تهران و دبیرخانه بخش پژوهشی به استان خراسان رضوی واگذار شد و در واقع مشهد و تهران میزبانی رقابت‌ها را بر عهده گرفتند.

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه شاید کرونا مدارس را تعطیل کند اما تربیت تعطیل شدن نیست، گفت: از آنجا که وزارت آموزش و پرورش با طراحی شبکه شاد موضوع آموزش دانش‌آموزان را در شرایط شیوع کرونا هم در دستور کار دارد، ما هم مسابقات را در فضای مجازی و بستر شبکه شاد دنبال کردیم و همه اتفاقات یک مسابقه حضوری در بستر این شبکه رخ می‌دهد.

برگزاری مسابقات مجازی با همه اتفاقات مسابقه حضوری

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه‌ریزی به این صورت است که دانش‌آموزان راه یافته به مرحله کشوری در منزل، مسجد و نمازخانه مدرسه و یا بقاع متبرکه البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دکوری را برای خود آماده کرده و به صورت زنده برای داوران اجرا می‌کنند. تلاش بر این است که مسابقات مجازی مانند مسابقات حضوری برگزار شود.

قضاوت ۱۵۰ داور در مسابقات

مسیب‌زاده از قضاوت ۱۵۰ داور در این رقابت‌ها خبر داد و گفت: همه برنامه‌ریزی برگزاری مطلوب مسابقات به خوبی انجام شده و ۱۵۰ نفر کادر اجرایی در کنار ۱۵۰ داور این رقابت‌ها را برگزار می‌کنند.

وی درخصوص استقبال از این مسابقات گفت: مرحله مدارس رقابت‌ها پیش از شیوع کرونا برگزار شد و در آن مرحله 7.5 میلیون نفر شرکت کردند، همچنین با توجه به شیوع کرونا برگزاری مرحله استانی را به اختیار خود استان‌ها گذاشتیم و خوشبختانه همه استان‌ها این مرحله را به خوبی برگزار کردند و در این زمینه استقبال عالی بود.
فارس

۱۳۹۹/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...