نسخه چاپی

مامور قلابی 17 ساله دستگیر شد

عکس خبري -مامور قلابي 17 ساله دستگير شد

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری نوجوانی 17 ساله كه در شبكه های اجتماعی خود را از مأموران پلیس فتا معرفی كرده بود، خبر داد.

به گزارش نما،سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: در رصدهای فنی و هوشمند پلیس فتای تهران مشخص شد، فردی که خود را از مأموران پلیس فتا معرفی می کند در شبکه های اجتماعی صفحه اینستاگرام اش تعدادی از دنبال کنندگان خود را که نیاز به دانش انتظامی دارند راهنمایی و از علائم پلیس برای معرفی خود استفاده کرده است.
رئیس پلیس فتای تهران افزود: باتوجه به حساسیت موضوع و احتمال شیوع اطلاعات اشتباه در بین کاربران فضایی شناسایی این فرد در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد که این فرد پسر نوجوانی 17 ساله ساکن تهران است که اخیرا در شبکه های اجتماعی خود را از مأموران پلیس فتا معرفی کرده است.
وی ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی هویت این فرد و مخفیگاه وی، شناسایی شد و نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای قرار گرفت.


وی افزود: با هماهنگی قضائی این نوجوان 17 ساله به نام افشین به پلیس فتا دعوت و متهم که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، اظهار داشت که از روی کنجکاوی دست به انجام این کار زدم و از عمل خود پشیمانم.


گودرزی ادامه داد: با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
به گفته وی، استفاده از نشان ها ، انتساب عنوان غیر واقعی به خود و یا دیگران جعل است و یکی از شیوه های کلاهبرداری در فضای مجازی جعل عنوان و یا سوء استفاده از نشان های افراد، شرکت ها ، ادارات و یا نهادهای مختلف دولتی و یا خصوصی به انگیزه های مختلف از جمله کسب مال نامشروع و کلاهبرداری است.
ایسنا

۱۳۹۹/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...