نسخه چاپی

ممنوعیت نخست‌وزیری دوباره نتانیاهو

عکس خبري -ممنوعيت نخست‌وزيري دوباره نتانياهو

منابع مطلع می‌گویند وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از برگزاری انتخابات مجدد در فلسطین اشغالی، در فكر تصویب قانون ممنوعیت حضور دوباره نخست‌وزیر كنونی در انتخابات آینده است.


به گزارش نما، بعد از گزارش‌ها مبنی بر تلاش «بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای دور زدن حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» و کنار گذاشتن او از توافق کابینه چرخشی، اکنون گفته می‌شود که گانتز هم بی‌کنار ننشسته و به دنبال ضربه زدن به نتانیاهو است.

اخبار بین الملل- شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه به وقت تهران) گزارش داد که معتمدان گانتز و اعضای پارلمانی حزب آبی‌وسفید به دنبال تصویب طرحی هستند که مانع از حضور دوباره نتانیاهو در انتخابات سراسری آینده در فلسطین اشغالی به دلیل پرونده‌های فساد می‌شود.

تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداََ به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیافتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود. مهلت نهایی برای تصویب طرح بودجه،‌ پانزدهم آگوست (بیست‌وپنجم مرداد) است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، طرح ممانعت از حضور دوباره نتانیاهو در انتخابات باید قبل از پانزدهم آگوست تصویب شود که امری دشوار اما محتمل به نظر می‌رسد. زیرا در صورت تصویب نشدن بودجه در تاریخ مذکور، کنست منحل شده و فلسطین اشغالی به انتخابات جدید می‌رود.

بر این اساس، هدف حزب آبی‌وسفید از پیگیری تصویب چنین طرحی علیه نتانیاهو، ترساندن حزب لیکود از شکستن توافق کابینه ائتلافی با خود و احتمال کنار گذاشتن گانتز از کابینه است.

«اوفیر آکونیس» وزیر همکاری‌های مذهبی رژیم صهیونیستی و عضو حزب لیکود، روز دوشنبه گفت: «اگر آبی‌وسفید بودجه را رد کند، ما به انتخابات نمی‌رویم، بلکه کابینه جایگزینی با ۶۱ کرسی کنست فعلی، تشکیل می‌دهیم».

پیش از آن نیز نشریه عبری‌زبان «معاریو» به نقل از مقام‌های حزب لیکود نوشت از آنجایی که به نظر می‌رسد نتانیاهو به‌شکل فزاینده‌ای آماده باطل کردن توافق کابینه ائتلافی با حزب گانتز است، لیکود نیز خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام آماده می‌کند.

۱۳۹۹/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...