نسخه چاپی

همسر شهید مدافع حرم:

نگاه جامعه به مدافعان حرم تغییر كرده است

عکس خبري -نگاه جامعه به مدافعان حرم تغيير کرده است

بعد از شهادت عده‌ای باعث دلگرمی ما می‌شدند ولی عده‌ای باعث ناراحتی ما می‌شدند و بارها خودم شنیدم كه می‌گفتند در مقابل پول این شهدا رفته‌اند كه به نظرم این موارد بر اثر بی‌اطلاعی است، در همان زمان به قرآن رجوع كردم و دیدم كه در آیات قرآن به شهدای احد اشاره شده بود كه از زندگی گذشتند ولی عده‎‌ای افراد سست ایمان هم در برابر آنها بودند. البته این سال‌ها به واسطه اتفاقات مختلف و روشنگری رهبر انقلاب نگاه به مدافعان حرم تغییر كرده است.

نرگس بهادری همسر شهید مدافع حرم، علی زاده‌اکبر با بیان شرح کوتاهی از زندگی همسرش گفت: شهید علی زاده‌اکبر اولین شهید مدافع حرم از استان خراسان رضوی و شرق کشور هستند که در سن 37 سالگی در سوریه در منطقه تل‌عظم به شهادت رسیدند.ایشان پرکار و پرتلاش و با اخلاص و دغدغه‌مند نسبت به مسائل فرهنگی بودند.



تعبیر خواب شهادت

وی با اشاره به چگونگی آشنایی با شهید افزود: همسرم به شهدا علاقمند بودند و با واسطه‌گری همسایه‌مان که در بنیاد شهید مشغول بود به خواستگار من آمد همان شب مادرم خوابی دیده بودند که تعبیر آن به شهادت علی آقا باز می‌شد وقتی خواب را تعریف کردند ما گفتیم که احتمالا تعبیر غلط بوده و چون هنوز جنگی نبود گفتیم قسمت او شهادت نیست اما بعدتر فهمیدم خدا برای ایشان شهادت را رقم زده بود.



خودمان به استقبال شهادت برویم

همسر شهید مدافع حرم با بیان رضایت خود از حضور همسرش در نبرد با داعش تصریح کرد: ایشان در مرحله اول یک دوره چهل و پنج روزه به مأموریت رفتند قبل‌تر هم علی‌آقا داخل کشور مأموریت‌های زیادی می‌رفتند، انگار خدا می ‌خواست ما را برای چنین روزی آماده کند اما وقتی از دوره چهل و پنج روزه برگشتند انگار روحشان آسمانی شده بود و جسمشان طاقت زمین را نداشت، مرحله دوم که می‌خواستند بروند هنوز جنگ شدت نداشت اما از گوشه و کنار شنیده بودم که اوضاع رو به وخامت می رود به همین خاطر از او خواستم که به مأموریت نرود ولی ایشان گفتند اگر قرار باشد مرگ به سراغ من بیاید همین جا هم می‌آید پس بهتر است خودمان به استقبال شهادت برویم.

وی خاطرنشان کرد: این حرف ایشان من را به فکر فرو برد و با خودم گفتم اگر نگذارم برود فردای قیامت جواب حضرت زینب (س)را چگونه بدهم که ایشان رفتند و بعد از ده روز خبر شهادتشان به ما رسید.


دلگرمی ها و ناراحتی

بهادری ضمن نگاهی گذرا به تغییر دیدگاه جامعه نسبت به مدافعین حرم گفت: بعد از شهادت عده‌ای باعث دلگرمی ما می‌شدند ولی عده‌ای باعث ناراحتی ما می‌شدند و بارها خودم شنیدم که می‌گفتند در مقابل پول این شهدا رفته‌اند که به نظرم این موارد بر اثر بی‌اطلاعی است، در همان زمان به قرآن رجوع کردم و دیدم که در آیات قرآن به شهدای احد اشاره شده بود که از زندگی گذشتند ولی عده‎‌ای افراد سست ایمان هم در برابر آنها بودند. البته این سال‌ها به واسطه اتفاقات مختلف و روشنگری رهبر انقلاب نگاه به مدافعان حرم تغییر کرده است.

وی در پایان اظهار داشت: ایشان همانطور که هم نام امیرالمؤمنین(ع) بودند منش و مرام‌شان هم با سیره حضرت عجین شده بود و حتی ما برای شروع زندگی‌مان هم از حضرت علی(ع) مدد گرفتیم و به پیشنهاد ایشان متن کارت دعوت مهمانانمان هم برگرفته از سیره امامت و ولایت ایشان بود تا زندگیمان متبرک شود.

۱۳۹۹/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...