نسخه چاپی

رئیس جدید دادگستری استهبان معرفی شد

عکس خبري -رئيس جديد دادگستري استهبان معرفي شد

با حكم ریاست معظم قوه قضائیه، قاضی «یعقوب رزاقی» كه پیش از این دادستانی شهرستان زرین دشت را برعهده داشت به ‌عنوان رئیس جدید دادگستری استهبان منصوب شد.

به گزارش نما، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان استهبان با حضور ربیع اله قربانی قائم مقام رئیس کل دادگستری فارس، قضات و کارکنان دادگستری و اعضای شوراهای حل اختلاف این شهرستان، ائمه جماعات و امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای تأمین و برخی از مسئولان اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان استهبان برگزار شد.

قاضی قربانی افزود: تحول در دستگاه قضائی یک حرکت پویا و مستمری است که قابل توقف و تأخیر بردار و تعطیل بردار نیست و این ذات دستگاه قضائی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در همه زمینه‌ها مسیر رشد و پویایی را طی کرده و به لطف خداوند در مسیر تحول قضائی به مراحل بالاتر هم خواهیم رسید.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس در تکریم و معارفه رئیس حوزه قضائی استهبان به سند تحول از سوی رئیس قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی و نظر مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: این سند تحول قوه قضائیه کاملاً علمی، عملیاتی و قابل اجرا در برنامه‌های زمانبندی مناسب طراحی شده است و آنچه مورد انتظارات رهبری معظم انقلاب است ان شاء الله با کار قضائی جهادی و انقلابی همکاران قضائی و اداری در زمان مناسب برای مردم عملی خواهد شد؛ برنامه محور بودن از ویژگی برجسته تحول دستگاه قضائی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

قربانی به ویژگی دیگر تحول دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: این تحول از لحاظ ماهوی مبتنی بر مبانی دینی و قرآنی بوده و از هر جهت از منطق حقوقی و قضائی برخوردار می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه ساختار نظام قضائی از بدو انقلاب اسلامی تا کنون دچار اصلاحاتی شده است بیان داشت: با وجود اینکه ساختار دچار اصلاحات شده ولی همه برای رسیدن به آن هدف عالی دستگاه قضائی است که ضوابط شرعی و احکام و حدود الهی به نحو دقیق، عادلانه و مقتدرانه و آنچه مناسب وضع مردم باشد در زمان مناسب پیاده سازی نماید و معتقدیم که اگر قوانین و موازین اسلامی به نحو شایسته در جامعه خاص دستگاه قضائی پیاده سازی شود امنیت و عدالت در جامعه بیشتر تأمین خواهد شد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: سیاست‌های تحولی دستگاه قضائی بر این امر می‌باشد که به صورت متوازن و هماهنگ تحول در انجام وظایف دستگاه قضائی به عمل آید.

قاضی قربانی در این مراسم تصریح کرد: در مسیر تحول قضائی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جمع مسئولان عالی قوه قضائیه راهبرد عبور از مشکلات و جوسازی‌ها در مسیر تحول دستگاه قضائی، توکل به خداوند متعال و استقامت در این راه می‌باشد.

قائم مقام دادگستری استان فارس بیان داشت: در دستگاه قضائی به شکل شایسته احیای حقوق عامه دنبال می‌گردد و باید این امر به کیفیتی دنبال شود و به کیفیتی باشد که مردم با اعتماد کامل به دستگاه قضائی اطمینان داشته باشند اگر حقی از حقوق عمومی ضایع شد دستگاه قضائی با قاطعیت آن را احیا خواهد کرد.

ربیع اله قربانی در ادامه خاطر نشان کرد: احیای حقوق عامه در دستگاه قضائی از طریق کار عملی تحقق پیدا می‌کند و اجرای عدالت باید مبتنی بر موازین قانونی و شرعی به نحو شایسته و عملی در دستگاه قضا پیاده سازی شود و همچنین شفافیت در عملکرد و اطلاع رسانی به مردم نیز لازمه تضمین احیای حقوق عامه است.

وی افزود: امیدواریم مسئولان و دلسوزان نظام، علما و روحانیون، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی نیز اقدامات دستگاه قضائی را باز نشر و تبلیغ نمایند و از اقدامات دستگاه قضائی حمایت کنند چون تأمین احساس عدالت در میان مردم در پیشگیری حقوقی و قضائی بسیار مؤثر است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس رعایت سه اصل فساد ستیزی، مردمی بودن و انقلابی عمل کردن را از انتظارات رهبر فرزانه انقلاب از دستگاه قضائی خواند و گفت: دستگاه قضائی در بحث مبارزه با فساد از درون و بیرون مجموعه قضائی به شکل متوازن و هماهنگ عمل می‌نماید و بدیهی است دستگاه قضائی سالم و کارآمد سلامت قوه مجریه و مقننه و سلامت جامعه را به دنبال خواهد داشت.

قاضی قربانی به مردمی بودن دستگاه قضائی نیز اشاره کرد و گفت: هر مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی که شیفته خدمت به این نظام و انقلاب باشد نباید هیچ گونه رابطه طولی از بالا به پایین نسبت به مردم عزیز داشته باشد چرا که مردم ولی نعمت ما هستند؛ همچنین در دسترس بودن دستگاه قضائی و مقامات قضائی، ارتقا آگاهی عمومی مردم به مسائل حقوقی و قضائی، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و بسیج عزیز جهت انجام وظایف دستگاه قضائی از ویژگی‌های مردمی بودن نظام قضائی جمهوری اسلامی ایران است.

وی به ویژگی انقلابی بودن دستگاه قضائی نیز اشاره کرد و گفت: ویژگی انقلابی بودن دستگاه قضائی این است که مقامات قضائی باید متصف به اوصاف مندرج در نامه امیر المؤمنان علی (ع) به مالک اشتر در خصوص سیمای قضات باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس از اقدامات و تلاش‌های قاضی حجت الاسلام والمسلمین علی خورشیدی رئیس سابق دادگستری استهبان قدردانی و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه، قاضی یعقوب رزاقی که پیش از این دادستانی شهرستان زرین دشت را برعهده داشت به عنوان رئیس جدید دادگستری استهبان منصوب شد.
مهر

۱۳۹۹/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...