نسخه چاپی

كلاهبرداران بازار آنلاین فروش غلات دام و طیور دستگیر شدند

عکس خبري -کلاهبرداران بازار آنلاين فروش غلات دام و طيور دستگير شدند

رئیس مركز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا از دستگیری متهمان فعال در زمینه كلاهبرداری در بستر بازارهای آنلاین با موضوع فروش غلات، دام و طیور خبر داد.

به گزارش نما،از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مصطفی نوروزی اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا یکی از استان های شمالی کشور مبنی بر «کلاهبرداری در بازارهای آنلاین با موضوع فروش غلات، دام و طیور» موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مجرمان با تهیه فاکتورها و بارنامه های جعلی و ارسال به قربانیان اعتماد آنها را جلب کرده و پس از اخذ مبالغ حاصل از کلاهبرداری ، با استفاده از خرید طلا اقدام به خروج وجوه از چرخه بانکداری می کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی ها و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا ، دو نفر از متهمان اصلی شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد قابل توجهی فاکتورهای فروش جعلی، گوشی تلفن همراه، سیم کارت، کارت ملی و کارت بانکی افراد مختلف بدست آمد .

سرهنگ نوروزی ارزش ریالی مبالغ کلاهبرداری شده را بالغ بر ۱۸.۶ میلیارد ریال برشمرد و در توصیه به شهروندان گفت: با توجه به اینکه مجرمان از بستر بازارهای آنلاین برای درج آگهی های جعلی به منظور فریب شهروندان در قالب پرداخت کل مبلغ و یا بخشی از وجه تحت عنوان بیعانه استفاده می کنند، حتما قبل از ملاقات حضوری با فرد درج کننده آگهی و اطمینان از وجود کالا و صحت موضوع، به هیچ عنوان اقدام به واریز وجه به حساب های معرفی شده نکنند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا از عموم هموطنان خواست : در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه ، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.


ایرنا

۱۳۹۹/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...