نسخه چاپی

طرح شناسایی موقوفات مجهول در زنجان اجرا می‌شود

عکس خبري -طرح شناسايي موقوفات مجهول در زنجان اجرا مي‌شود

معاون حقوقی و ثبتی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح شناسایی موقوفات مجهول در این استان خبر داد و گفت: در این راستا تاكنون برای ۳۴۰ موقوفه طی سال جاری سند اخذ شده است.

به گزارش نما ،نعمت احمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان اوقاف وظیفه حفظ، نگهداری و احیای موقوفات را دارد و در این راستا ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق به ساماندهی، بهسازی بقاع متبرکه، ارتقای بهره‌وری موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان کمک می‌کند.

وی به راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات و به‌روزرسانی آن اشاره کرد و گفت: در بخش حقوقی اوقاف، اجرای طرح شناسایی موقوفات مجهول، تبدیل اسناد مالکیت قدیمی به سند تک برگی جدید، اجرای طرح جمع‌آوری اسناد وقفی نزد اشخاص حقیقی و حقوقی و ثبت وقف‌های جدید و نیز تنظیم اسناد اجاره رقبات، موقوفات و بقاع متبرکه در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول افزود: طرح جمع‌آوری اسناد وقفی نزد اشخاص حقیقی و حقوقی نیز به تعداد ۸۰ مورد امسال حل و فصل خواهد شد.

معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف زنجان ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین موقوفاتی که مراحل حقوقی آن سپری و سند اخذ شده، موقوفه مرحوم حاج فتح‌الله روستای حاج‌ آرش به مساحت ۲۰۲ هکتار و با ارزش ریالی بیش از ۳ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این موقوفه با نیت اطعام در ایام و لیالی ماه محرم، صفر و رمضان از سوی واقف خیر اندیش در سال ۱۲۹۷ هجری قمری وقف شده و تاکنون توسط اوقاف زنجان به وقف عمل می‌شود.

احمدی یادآور شد: با راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات همه مشخصات مربوط به موقوفات برای صیانت از نیت واقف و اسناد و مستندات ثبت شده و دفترچه‌ای به‌عنوان وقف‌نامه در اختیار واقف قرار می‌گیرد و این کار باعث اعتماد بیشتر مردم و واقفان می‌شود.
ایرنا

۱۳۹۹/۷/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...