نسخه چاپی

بررسی توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و مالزی

عکس خبري -بررسي توسعه روابط تجاري و اقتصادي ايران و مالزي

محمدی، سفیر كشورمان در دیدار با وزیر صنعت و تجارت بین الملل مالزی راه‌های توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و مالزی را بررسی كرد.

به گزارش نما، علی اصغر محمدی در این دیدار بر پیشرفت مذاکرات دو طرف درباره موافقتنامه تعرفه‌های ترجیحی، روند تجارت فیمابین با توجه به شرایط موجود و اهمیت برگزاری هر چه سریع‌تر نشست کمیسیون مشترک اقتصادی تاکید کرد.

وی با تشریح مدیریت بحران ناشی از شیوع کرونا در ایران و مشکلات در دسترس نبودن اقلام ضروری نظیر دارو و تجهیزات پزشکی به علت اعمال تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده، مرگ و میرهای ناشی از سیاست ضد بشری آمریکا را جنایت علیه بشریت عنوان کرد.

محمدی بر علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با مالزی در دو بخش سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد. سفیر کشورمان با اشاره به مصوبات مهم اجلاس سران کشورهای اسلامی که در دسامبر سال گذشته میلادی در مالزی برگزار شد از آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای تحقق و اجرای این مصوبات خبر داد.

وزیر صنعت و تجارت بین الملل مالزی نیز با ابراز همدردی نسبت به اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و مرگ و میرهای کرونایی ناشی از کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی از عزم دولت مالزی برای تحکیم و توسعه روابط دو کشور خبر داد.

عزمین علی حفظ و گسترش روابط مهم با جمهوری اسلامی ایران را جزء سیاست‌های دائم و پایدار مالزی اعلام کرد و افزود: ما از هرگونه ابتکار عملی برای عبور از مشکلات جاری استقبال می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با برطرف شدن محدودیت‌های تردد ناشی از بحران کرونا، کمیسیون مشترک اقتصادی در نخستین فرصت برگزار شود.

مسئول مالزیایی کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور با اشاره به اینکه موافقتنامه تعرفه‌های ترجیحی با همکاری و رایزنی‌های فشرده به نتیجه خواهد رسید گفت: پس از این مرحله درباره برخی از اسناد همکاری آماده امضاء نیز، تصمیم گیری خواهد شد.

در این ملاقات همچنین درباره وضع جامعه ایرانیان مقیم مالزی و مشکلات جاری آنان بحث و گفتگو و بر ارائه راهکار برای برون رفت از این مشکلات تاکید شد.
بازار

۱۳۹۹/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...