نسخه چاپی

دعوت روسیه از اعضای بریكس برای مشاركت در پروژه های نفتی قطب شمال

عکس خبري -دعوت روسيه از اعضاي بريکس براي مشارکت در پروژه هاي نفتي قطب شمال

وزیر انرژی روسیه گفت: «من از شركایمان در بریكس می‌خواهم در اجرای پروژه‌های مشترك نفت و گاز در قطب شمال مشاركت كنند. ما در حال حاضر با كشورهای دیگری مثل ژاپن، چین و فرانسه هم همكاری می‌كنیم».

به گزارش نما ،به نقل از راشا تودی، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه از کشورهای عضو اتحاد بریکس خواسته در پروژه توسعه انرژی این کشور در قطب شمال مشارکت کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید

نواک گفت تخمین زده می‌شود ذخایر هیدروکربن در قطب شمال روسیه برابر با 7.33 میلیارد تن نفت و 50.45 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی باشد. این ارقام به ترتیب 24.7 درصد و 72.1 درصد از کل ذخایر قابل بازیابی روسیه را تشکیل می‌دهند.

نواک در یک کنفرانس ویدیویی با وزرای انرژی بریکس در هفته گذشته گفت روسیه از نظر ذخایر اثبات شده هیدروکربن رتبه اول را در جهان دارد. این کشور در سال گذشته یکی از پنج تولیدکننده برتر گاز طبیعی مایع در جهان بود و انتظار می رود تولید آن تا 2035 از 29 میلیون تن فعلی به 140 میلیون تن در سال برسد.

وزیر انرژی روسیه گفت گاز طبیعی یکی از پاک ترین هیدروکربن‌ها در قرن 21 است و منابع معمول انرژی در آینده هم بخش بزرگی از تعادل انرژی دنیا را تشکیل می‌دهند.

وی گفت:«طبق پیش‌بینی تحقیقات انرژی بریکس، منابع انرژی فسیلی تا 2040 بیش از 70 درصد از توازن انرژی کشورها را تشکیل خواهد داد».

نواک ادامه داد:« من از شرکایمان در بریکس می‌خواهم در اجرای پروژه‌های مشترک نفت و گاز در قطب شمال مشارکت کنند. ما در حال حاضر با کشورهای دیگری مثل ژاپن، چین و فرانسه هم همکاری می‌کنیم».

وی توضیح داد منابع هیدروکربن قطب شمال به خاطر راحتی استفاده از مسیر دریای شمال به عنوان کوتاه ترین مسیر دریایی برای رساندن هیدروکربن‌های این منطقه به مصرف‌کنندگان، یک مزیت رقابتی قابل ملاحظه دارند. طبق گفته نواک، 4 کارخانه از 8 کارخانه گاز طبیعی که قرار است در روسیه ساخته شوند، در قطب شمال قرار خواهند داشت. دو کارخانه در خاور دور روسیه و دو کارخانه دیگر هم در ساحل دریای بالتیک ساخته خواهند شد.
تسنیم

۱۳۹۹/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...