نسخه چاپی

در دیدار مجازی هنیه و نماینده سازمان ملل:

آشتی ملی فلسطین عقبگرد ندارد

عکس خبري -آشتي ملي فلسطين عقبگرد ندارد

رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با نماینده دبیركل سازمان ملل در امور صلح منطقه گفت‌وگو با فتح را گزینه راهبردی خواند و از برخی فشارهای خارجی برای سنگ‌اندازی در مسیر وحدت ملی پرده برداشت.

به گزارش نما، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دوشنبه شب (دیشب) با «نیکُلای ملادینوف» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور صلح منطقه به صورت ویدئوکنفرانس دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، هنیه در این دیدار از فشارهای خارجی برای سنگ‌اندازی در مسیر وحدت ملی گفت و تأکید کرد، این فشارها در توقف تلاش مشترک به جایی نخواهد رسید.

رهبر حماس اعلام کرد، حماس اجازه عقبگرد در پرونده آشتی ملی فلسطینی را نمی‌دهد.

هنیه در این دیدار که بر گفت‌وگو برای تحقق وحدت ملی فلسطینی متمرکز بود، گفت‌وگوی ملی را گزینه راهبردی خواند و تحولات مربوط به مذاکرات جاری میان فتح و حماس را تشریح کرد.
رئیس دفتر سیاسی حماس از افق‌ امیدوارکننده برای توافق ملی فراگیر گفت و افزود، همه خطرات موجود علیه مسأله فلسطین و خطرهای مشترک را درک کرده‌اند.

هنیه تأکید کرد، آنچه اکنون در جریان است گفت‌وگوی جدی و عمیق میان فتح و حماس است که خواست دو جنبش برای کنار گذاشتن اختلافات را نشان می‌دهد.

ملادینوف هم در این دیدار از حمایت سازمان ملل از تمام اقدامات موجود برای تحقق آشتی ملی فلسطینی گفت و بر اهمیت ادامه فضای مثبت کنونی برای توافق ملی فلسطینی تأکید کرد.

تأکید بر تلاش برای توافق اسرای جدید

از سوی دیگر، هنیه دیروز در پیامی به مناسبت سالروز توافق «شالیت یا وفاءالاحرار» که در آن ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی با نظامی اسرائیلی «گلعاد شالیت» معاوضه شدند، اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را به توافقی دیگر برای تبادل اسرا وعده داد گفت، حماس برای تحقق این امر مُصِر است.

«صالح العاروری»

«صالح العاروری» معاون هنیه هم در اظهاراتی بر گفت‌وگو با جنبش فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی تأکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری صفا، وی گفت: بر ادامه گفت‌وگوی مثبت و سازنده با فتح و دیگر گروه‌ها تا رسیدن به توافق بر سر نقشه ملی تحق شراکت تأکید می‌کنیم، نقشه‌ای که بر قدرت ملت ما بر مقابله با چالش‌ها و توطئه‌ها می‌افزاید.

در ماه سپتامبر گذشته، نشست دبیرکل گروه‌های فلسطینی به صورت ویدئوکنفرانسی میان بیروت و رام‌الله به ریاست «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برگزار شد و فلسطینی‌ها بر پایان اختلافات به توافق رسیدند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...