نسخه چاپی

تركیه از چهار پست دیده‌بانی خود در سوریه خارج می‌شود

عکس خبري -ترکيه از چهار پست ديده‌باني خود در سوريه خارج مي‌شود

منابع خبری معارض در سوریه اعلام كردند كه نظامیان تركیه در حال برچیدن پستهای دیدبانی خود در«مورك»، «شیر مغار»، «الصرمان» و «معر حطاط» در دو استان حماه و ادلب هستند.

به گزارش نما، منابعی در معارضان سوریه تأکید کردند که نظامیان ترکیه قصد دارند از چند پست دیدبانی دیگر در شمال سوریه خارج شوند.

یک منبع نظامی معارض به پایگاه خبری «عربی-۲۱» گفت که «ارتش ترکیه، مقرهای خود را حدود سه کیلومتر از مناطق تلاقی کنونی [با ارتش سوریه] عقب‌تر خواهد برد».

«احمد حماده» که از او به نام کارشناس مسائل نظامی و راهبردی نام برده شده به این پایگاه خبری گفت، نظامیان ترکیه، پست‌های دیدبانی را ترک خواهند کرد.

حماده مدعی شد: «پست‌های دیدبانی ترکیه بر اساس توافقات سوچی و برای نظارت بر آتش‌بس ایجاد شده بود، ولی با پیشروی اخیر نظام [سوریه]، این مقرها، کارآیی خود را از دست داده است».

وی بر این باور است که حضور نیروهای ارتش ترکیه در اطراف این پست‌ها، خروج نظامیان ترکیه‌ای از این پست‌ها را ضروری کرده است.

این کارشناس معارض پیش‌بینی کرد که نظامیان ترکیه، خطوط تلاقی با ارتش سوریه در منطقه «جبل الزاویه» و جنوب ادلب را تقویت خواهد کرد؛ زیرا «حمایت از این مناطق، به ویژه مناطق واقع در جنوب بزرگراه بین‌المللی ام-۴، اولویت دارد».

پایگاه خبری معارض «نداء سوریا» هم به نقل از یک منبع نظامی خبر داد که ارتش ترکیه از چهار منطقه در مناطق تحت کنترل ارتش سوریه خارج خواهد شد.

این منبع گفت که نظامیان ترکیه از مقرهای خود در «مورک»، «شیر مغار» (واقع در حماه)،، «الصرمان» و «معر حطاط» (واقع در ادلب) خارج خواهند شد

این منبع همچنین مدعی شد که نظامیان ترکیه در «کنصفرة» و «قوقفین» در ریف جنوبی إدلب و روستای «العنکاوی» در «سهل الغاب» واقع در غرب حماه مستق خواهند شد.

پس از پیشروهای ارتش سوریه در آغاز سال جاری میلادی، ۱۱ پست دیدبانی ترکیه، در محاصره نیروهای سوری قرار گرفت.

حضور ارتش ترکیه در شمال سوریه در حالی است که همچنان به تعداد این نیروها افزوده می‌شود. تعداد خودروهای نظامی که از زمان آتش‌بس جدید، وارد ادلب شده، به پنج هزار و ۴۵۰ خودرو می‌رسد.

رؤسای جمهور ترکیه و روسیه ۱۵ اسفند سال گذشته بعد از تشدید درگیری‌ها بین ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی و ارتش ترکیه در ادلب، به توافق آتش بس در این استان دست یافتند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...