نسخه چاپی

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی آریا از محل سود انباشته

عکس خبري -افزايش سرمايه ??? درصدي آريا از محل سود انباشته

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی آریا از محل سود انباشته به تصویب هیات مدیره این شركت رسید و گزارش توجیهی مصوب در سامانه كدال بارگزاری گردید.

به گزارش نما ،امیر حسین بحرینی، مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول با اعلام مطلب فوق توضیح داد: از آنجا که اجرای سریع پروژه احداث واحد 300 هزار تنی پلی اتیلن جدید اهمیت فراوانی دارد، افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته در دستور کار قرار گرفت تا سرمایه شرکت از مبلغ 458 به 916 میلیارد تومان افزایش یابد و بخشی از منابع مورد نیاز برای طرح توسعه از این طریق تامین شود.

وی در خصوص مراحل افزایش سرمایه اضافه کرد: اجرایی شدن افزایش سرمایه مراحلی دارد و منوط به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده شرکت است که امید می رود در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

به گفته وی با انتخاب پیمانکار EPCC‌ طرح توسعه احداث واحد جدید پلی اتیلن و امضای قرارداد در شهریور ماه سال جاری، عملیات اجرایی پروژه بطور رسمی آغاز شده و با برنامه ریزی صورت گرفته در نیمه دوم سال 1401 به اتمام خواهد رسید.

بحرینی تاکید کرد: با احداث این واحد جدید دو هدف کلیدی دنبال می شود، یکی تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی اتیلن مازاد و دیگری توسعه سبد محصولات و تولید گریدهای متنوع و جدید است که در نتیجه این دو اقدام، ضمن افزایش تولید انواع محصولات پلی اتیلنی به یک میلیون تن در سال و رشد قابل توجه درآمد ارزی شرکت، سودآوری سالیانه نیز حدود 100 میلیون دلار بیشتر خواهد شد که بر این اساس پیش بینی میشود با تکمیل شدن ظرفیت واحد جدید الاحداث ، سودآوری شرکت در سال مالی 1402 به 500 میلیون دلار در سال بالغ گردد.

آریا با تولید فعلی حدود دو میلیون تن اتیلن و انواع پلی‌اتیلن در سال، یکی از صنایع پتروشیمی پیشرو در خاورمیانه و با اعتبار جهانی است که در بازار سرمایه کشور نیز یکی از سودآور ترین شرکتها به شمار می رود و در شش ماهه اول سال جاری با تداوم عملکرد درخشان خود توانسته است از میزان 6.000 هزار میلیارد تومان فروش حدود 4.000 میلیارد تومان سود خالص را محقق نماید.

افزایش 75 هزار تنی میزان تولید شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل، کنترل هزینه ها، بازگشت نرخ‌ های جهانی محصولات پس از افت ماههای ابتدایی سال به واسطه بحران کرونا در کنار ارز آوری ناشی از صادرات 70 درصدی محصولات، سبب استمرار نمایش خیره ‌کننده آریا در 6 ماهه اول سال جاری شده‌است.
تسنیم

۱۳۹۹/۷/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...