نسخه چاپی

دولت باید گوشت مرغ را با قیمت پایین در اختیار مصرف‌كنندگان قرار دهد

عکس خبري -دولت بايد گوشت مرغ را با قيمت پايين در اختيار مصرف‌کنندگان قرار دهد

اعظمی ساردوئی، عضو كمیسیون كشاورزی مجلس، گفت: بخشی از افزایش قیمت گوشت مرغ معقول نیست و دولت باید با پرداخت یارانه و یا با استفاده از هر راه‌كار دیگری گوشت مرغ را با قیمت پایین‌تری به دست مصرف كننده برساند.

به گزارش نما ،به نقل از خانه ملت، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ، گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا و در پی آن تعطیلی رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی شاهد کاهش مصرف و تولید مرغ بودیم.

نماینده مردم جیرفت و عبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرغداران در بهمن‌ماه سال گذشته هر قطعه جوجه یک روزه را بیش از ۵ هزار تومان خریداری کردند، افزود: علی‌رغم کاهش تولید گوشت مرغ نرخ نهاده‌های دامی به دلیل افزایش قیمت ارز در بازار افزایش شدیدی داشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان جوجه یک روزه مدعی هستند که قیمت جوجه این محصول در مقایسه با هزینه تولید پایین است، عنوان کرد: در حال حاضر ۳ سامانه در کشور به منظور اعلام نرخ جوجه یک روزه وجود دارد که قیمت‌ها را به صورت آنلاین اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه طی ماه‌های اخیر تخم مرغ نطفه دار صادر می‌شد که در حال حاضر متوقف شده است، افزود: در سامانه‌های فروش جوجه یک روزه تا ۱۵ آبان‌ماه تمامی درخواست ثبت شده که این نشان از تقاضای زیاد برای تولید مرغ گوشتی دارد.

اعظمی با بیان اینکه عمده واحدهای تولیدی تخم مرغ نطفه‌دار از بین رفته‌اند و این موضوع باعث افزایش قیمت جوجه یک روزه می‌شود، گفت: بخشی از افزایش قیمت گوشت مرغ معقول نیست و دولت باید با پرداخت یارانه و یا با استفاده از هر راه‌کار دیگری گوشت مرغ را با قیمت پایین‌تری به دست مصرف کننده برساند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: باید از مرغدارانی که در ۶ ماهه اخیر زیان دیده‌اند حمایت شود تا از بحران فعلی بگذریم.
بازار

۱۳۹۹/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...