نسخه چاپی

۱۰۰۰ هكتار از اراضی كشت خشخاش در افغانستان نابود شد/ سوءاستفاده دشمنان از ناامنی كشور همسایه ایران

عکس خبري -???? هکتار از اراضي کشت خشخاش در افغانستان نابود شد/ سوءاستفاده دشمنان از ناامني کشور همسايه ايران

معاون مبارزه با موادمخدر وزارت كشور افغانستان از نابودی هزار هكتار از مزارع كشت خشخاش در این كشور خبر داد.

به گزارش نما و به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، محمد هاشم اورتاق در بازدید از مرکز تربیت و آموزش سگ‌های موادیاب در استان البرز که با حضور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا انجام شد، اظهارداشت: ایران و افغانستان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارند.

۱۰۰۰ هکتار از اراضی کشت خشخاش در افغانستان نابود شد/ سوءاستفاده دشمنان از ناامنی کشور همسایه ایران
وی با بیان اینکه "بسیاری از جوانان ایران و افغانستان اسیر مواد مخدر هستند" افزود: متأسفانه افغانستان بزرگترین تولیدکننده خشخاش است و 84 درصد از کشت خشخاش در افغانستان صورت می‌گیرد.
معاون مبارزه با موادمخدر وزارت کشور افغانستان با بیان اینکه "یکی از عوامل کشت خشخاش در افغانستان ناامنی‌های داخلی و جنگ‌های نیابتی است" بیان کرد: این کشت‌ها در مناطق زیرنفوذ دشمنان مردم افغانستان صورت می‌گیرد.
اورتاق با بیان اینکه "تدابیری با هدف مقابله با توسعه کشت مواد مخدر در کشور افغانستان اندیشیده است" تصریح کرد: هزار هکتار از اراضی کشت خشخاش در سال جاری در افغانستان نابود شد.
وی با بیان اینکه "300 تن انواع مواد مخدر در کشور افغانستان کشف و ضبط کرده‌ایم" گفت: امیدواریم با همکاری دوجانبه ایران و افغانستان جلوی تراژدی مواد مخدر را بگیریم.
هاشم اورتاق با بیان اینکه "افغانستان سال‌هاست که در یک جنگ تحمیلی و نیابتی قرار دارد" تصریح کرد: کسانی که در کسب و کار مواد مخدر مشغول هستند از ناامنی‌های موجود داخل کشور سوءاستفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه "باید از تجربیات ایران برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد" گفت: ایران در مبارزه با مواد مخدر دستاوردهای خوبی داشته که یکی از آن‌ها تربیت سگ‌های موادیاب است و ما از این تجربیات استفاده می‌کنیم.
معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان متذکر شد: برای مقابله با مواد مخدر نیازمند یک برنامه در سطح جهانی هستیم.

۱۳۹۹/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...