نسخه چاپی

از مهاجرت تا شهادت/ مهاجر بی‌وطن/ وطن «ابوباران» نه ایران نه افغانستان

عکس خبري -از مهاجرت تا شهادت/ مهاجر بي‌وطن/ وطن «ابوباران» نه ايران نه افغانستان

یكی از مصادیق مبارزان صادق و جان بركف عصر حاضر كه خالصانه و آگاهانه در نبرد با جریان خطرناك و مسموم داعش، با تمام وجود به عرصه آمدند و جبهه اسلام حقیقی را یاری كردند، سربازان مخلص «لشكر فاطمیون»هستند.

به گزارش نما، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی به کتاب «ابوباران» پرداخت و درباره این اثر که خاطرات مصطفی نجیب، جانشین فرمانده و بنیانگذار تیپ فاطمیون است، نوشت:

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا الله عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.» (احزاب/۲۳)

مبارزه با تحریف آموزه‌های دین مبین اسلام و مقابله با بینش‌های کج‌اندیشانه معارف دینی از صدر اسلام تاکنون همواره در کانون توجه دل‌های بیدار و مردمان آگاه قرار داشته است. مکتب عاشورا درس آزادگی، آزادمردی، مقاومت و ایستادگی در مقابل انحراف و سر فرود نیاوردن به ظلم و ستم را به همه وجدان‌های تشنۀ حقیقت آموخته است. نمونة مبرهن این درس‌آموزی در دوران حماسه‌ساز دفاع مقدس نزد سربازان پاکباخته ایران اسلامی، الگویی جاودان برای انسان‌هایی شد که در عصر حاضر، ستم‌کاری را برنمی‌تابند و در راه احقاق حق و مبارزه با جریان‌های تکفیری سر از پا نمی‌شناسند.

یکی از مصادیق مبارزان صادق و جان بر کف عصر حاضر که خالصانه و آگاهانه در نبرد با جریان خطرناک و مسموم داعش، با تمام وجود به عرصه آمدند و جبهه اسلام حقیقی را یاری کردند، سربازان مخلص «لشکر فاطمیون» و فرماندهان شجاع و بصیر آنان، و از جمله راوی کتاب ابوباران، مصطفی نجیب، هستند که جانانه در مقابل دشمن ایستادند و در صیانت و دفاع از حریم اسلام و حرم قهرمان کربلا و پیام‌آور راستین عاشورا، حضرت زینب کبری ـ سلام الله علیها ـ از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی در قدردانی از حرکت عظیم و ارزشمند این سربازان جان بر کف خطاب به ایشان گفت: «تاریخ آینده و سال‌های بعد همه می‌دانند چه کار بزرگی برای خدمت به بشریت و انسانیت انجام دادید». سردار دل‌ها که خود مصداق بارز «رجال صدقوا ما عاهدوا الله» بود پیوندی وثیق و الفتی عاطفی با این لشکر الهی داشت و به برکت خلوص و نیت پاک آن سردار بزرگ، پاکباختگان عرصه نبرد با دشمنان اسلام، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و هم‌دل و هم‌پیمان در خط مقدم مبارزه دوشادوش هم صفوف دژخیمان را در هم شکسته‌اند.

در چهلمین سالگرد دفاع مقدس به همه شهیدان راه اسلام درود می‌فرستیم و هم‌قسم می‌شویم که راهشان را ادامه دهیم و نگذاریم که یاد و نامشان را غبار فراموشی فرا بگیرد.

آن فروریخته گل‌های پریشان در باد

کز می جام شهادت همه مدهوشانند

نامشان زمزمه نیمه‌شب مستان باد

تا نگویند که از یاد فراموشانند.

سیدعباس صالحی

۶ مهر ۱۳۹۹

۱۳۹۹/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...