نسخه چاپی

بی‌احترامی به پیامبر اسلام(ص) تشویق به خشونت است/ هر چه زودتر با جبران اشتباه به مسیر عدالت، اخلاق و احترام به عقاید همه ادیان آسمانی برگردند

عکس خبري -بي‌احترامي به پيامبر اسلام(ص) تشويق به خشونت است/ هر چه زودتر با جبران اشتباه به مسير عدالت، اخلاق و احترام به عقايد همه اديان آسماني برگردند

روحانی در واكنش به اهانت به پیامبر(ص) در فرانسه و حمایت رئیس جمهور این كشور از این گفت: غرب، اروپا و فرانسه اگر راست می‌گوید و واقعا دنبال این است كه در جامعه امروز بشری صلح و برادری و امنیت حاكم شود، باید دست از دخالت در امور داخلی مسلمانان بردارد.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت (چهارشنبه ۷ آبان) طی سخنانی بیان کرد: هفته وحدت را پیش پیش رو داریم که از ۱۲ الی ۱۷ ربیع المولود است. اساس زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) تنها برای هدایت جامعه مسلمانان آن روز نبود و بلکه پیامبر اکرم(ص) معلم بشریت بود. پیامبر اسلام، رحمتی برای همه جهانیان بود و این در قرآن کریم اشاره شده است. اینکه در دنیای امروز می‌بینیم علم به امتیاز تبدیل شده و اینکه در دنیای امروز می‌بینیم عدالت و عدم تبعیض به عنوان ارزش است و اینکه بخشی از زندگی جامعه بشری بر مبنای پیمان است و اینکه در جوامع امروز افتخار می‌کنند به دنبال دموکراسی و مشورت با مردم هستند، این‌ها ارزش‌هایی است که پیامبر اسلام(ص) در آن روزگار برای بشریت آورد.

وی افزود: ما سخن از هفته وحدت می‌گوییم که به معنای وحدت شیعه و سنی است و البته که این‌چنین است و همه مسلمانان و خانواده بزرگ اهل قبله، همه در کنار هم هستیم و امامان بزرگوار به شیعیان خود تأکید کرده‌اند نسبت به آن‌هایی که حتی مخالف اهل بیت(ع) بودند، مسلمان بودند ولی به دلایلی مخالف ائمه اطهار(ع) بودند؛ سفارش کردند که در تشییع جنازه، عیادت بیماران آن‌ها بروند و حقوق مردم را مورد احترام قرار دهند.

رئیس‌جمهور گفت: اساس دعوت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بر مبنای برادری و اخوت میان همه مسلمانان و حتی آن‌هایی است که دارای نوعی انحراف در تفکر بودند اما مسلمان بودند، می‌باشد و این درس بزرگی برای ماست.

روحانی اظهار داشت: از طرف دیگر در سراسر قرآن کریم و کلمات پیامبر اسلام(ص) می‌بینیم که نوعی وحدت میان همه ادیان الهی وجود دارد و در قرآن در آیات مختلف نام ادیان و نام انبیا ذکر شده است. مسلمان بودن به این نیست که ما فقط نبوت پایمبر گرامی اسلام(ص) را می‌پذیریم؛ بلکه ما به همه انبیا احترام می‌گذاریم. ما به حضرت موسی، عیسی، ابراهیم، نوح و همه‌ی انبیا احترام می‌گذاریم.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز در صورتی می‌توانیم در کنار یکیدگر زندگی کنیم و صلح و ثبات در جامعه ما بر قرار باشد که همه به هم احترام کنیم. بی‌احترامی به یک پیامبر هنر نیست و بلکه ضد اخلاق و تشویق به خشونت است و تحریک احساسات میلیون‌ها و میلیاردها نفر در سراسر جهان از مسلمانان و غیر مسلمانان هنر نیست. جای تعجب است که آن‌هایی که ادعای فرهنگ و دموکراسی دارند و به نحوی ولو ناخواسته به خشونت و خونزیری تشویق می‌کنند. کجای آزادی آمده است که آزادی به معنای تعطیلی درس اخلاق است؟ اتفاقا آزادی زمانی می‌تواند برای جامعه مفید باشد که همراه با احترام به ارزش‌ها باشد.

رئیس‌جهور ادامه داد: مگر می‌شود ارزش‌ها و اخلاق را زیر پا بگذاریم و به شخصیتی که به گردن همه حق دارد، توهین کنیم؟ پیامبر اسلام(ص) به حق به گردن تک‌تک اروپایی‌ها و کسانی که در غرب و شرق زندگی می‌کنند، دارد و ایشان معلم بشریت است. کشورهایی که ادعای آزادی، حقوق و قانون دارند، مردم را به توهین به یکدیگر و بزرگان و کسانی که مردم با همه وجود به آنان عشق می‌ورزند، تشویق می‌کنند. غربی‌ها بفمهند پیامبر گرامی اسلام(ص) مورد عشق سراسر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است.

روحانی افزود: توهین به پیامبر اسلام(ص) توهین به مسلمانان، توهین به همه انبیا و ارزش‌های انسانی و زیرپا گذاشتن اخلاق است. جای تعجب است که غرب، اروپا و فرانسه اگر راست می‌گوید و واقعا دنبال این است که در جامعه‌ی امروز بشری صلح و برادری و امنیت حاکم شود، باید دست از دخالت در امور داخلی مسلمانان بردارد. مشکلاتی که به وجود آمده به خاطر ظلم و مداخله‌ی نابجای غرب در طول تاریخ به‌ویژه در قرن‌های ۱۸ تا ۲۰ و امروز در امور مسلمانان است. در دوران استعمار جدید و شرایط امروز دنیا مسلمان‌ها را تحت ستم قرار دادند و نمونه بارز این نیز امروز یمن است که مردم فقیر و گرفتار یمن زیر بمب‌های مخلتف غربی‌ها و هواپیماهایی است که غربی‌ها در اختیار کشورهای متجاوز قرار داده‌اند، هستند. فحاشی، توهین، سخن ناروا گفتن و کاریکاتور زشت‌کشیدن جزو اخلاق و دموکراسی و انسانیت نیست.

وی بیان کرد: دنیای اسلام عکس العمل بسیار به موقع و قاطعی در برابر سخنان ناروای برخی مسئولین غربی نشان داد و این نشان می‌دهد که دنیای اسلام همواره پیرو راهبر بزرگ خود و امیدواریم آن‌ها که اشتباه کردند، اشتباه خود را جبران کرده و به مسیر عدالت، اخلاق و عقاید ادیان آسمانی برگردند که امروز در جهان امروز پیروان دارند و مورد احترام انسان‌ها هستند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

۱۳۹۹/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...