نسخه چاپی

قطار اشتغال‌زایی بركت به ایران كوچك رسید

عکس خبري -قطار اشتغال‌زايي برکت به ايران کوچک رسيد

معاون توسعه كارآفرینی اجتماع محور بنیاد بركت گفت: قطار اشتغال‌زایی بنیاد بركت ستاد اجرایی فرمان امام به استان البرز رسید.

به گزارش نما ،طبق اعلام بنیاد برکت، رضا راضی‌زاده گفت: این بنیاد در اولین سال حضور و فعالیت خود در حوزه اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در استان البرز ۷۵۰ شغل خرد و خانگی را در مناطق محروم این استان ایجاد می‌کند.

رضا راضی‌زاده افزود: تا پایان سال جاری ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با اعتباری بالغ بر ۲۲۵ میلیارد ریال در استان البرز راه‌اندازی می‌شود که باعث فراهم آمدن فرصت‌های کسب و کار برای ۷۵۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.

وی اظهار داشت: بنیاد برکت در اولین گام اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در استان البرز، شهرستان طالقان و روستا‌های حومه این شهر را تحت پوشش فعالیت‌های خود قرار داده است.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت از شروع فعالیت تسهیل‌گران این بنیاد در استان البرز خبر داد و گفت: تا به امروز ۱۰۰ طرح توسط تسهیل‌گران شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند. راضی‌زاده تصریح کرد: مشاغل هدف‌گذاری شده در استان البرز با توجه به طرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه و از جمله جاذبه‌های گردشگری و تفریحی، در رسته‌هایی همچون خدمات مرتبط با صنعت گردشگری، ایجاد گلخانه، پرورش دام سبک، زنبورداری، صنایع دستی و فنی است.
وی تاکید کرد: پس از بهره‌برداری از ۲۵۰ طرح هدف‌گذاری شده در شهرستان طالقان، دیگر شهر‌های استان البرز نیز تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار خواهند گرفت.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با اشاره به فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد در کشور گفت: بنیاد تا پایان سال ۹۸، ۴۰ هزار طرح اجتماع‌محور را در مناطق محروم و روستایی راه‌اندازی کرده که باعث ایجاد ۱۲۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در این مناطق شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت برای سال جاری نیز راه‌اندازی ۶۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را هدف‌گذاری کرده است که ایجاد ۱۸۰ شغل را به دنبال خواهد داشت.

به گفته راضی‌زاده، بنیاد برکت در ۲۴۲ شهرستان و ۸ هزار روستا در ۳۱ استان کشور در زمینه ایجاد مشاغل خرد و خانگی فعالیت می‌کند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع محور بنیاد برکت تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام از طریق بنیاد برکت و با هدف ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای سطح زندگی و توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌ها، نهضت ایجاد اشتغال را در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور راه‌اندازی کرده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۳۱ طرح را در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۹۱ میلیارد ریال در استان البرز به بهره برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.
میزان

۱۳۹۹/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...