نسخه چاپی

جنجال‌آفرینی رئیس مستعفی باشگاه بارسلونا در آخرین نشست خبری‌‌‌اش و واكنش تند رئیس لالیگا

عکس خبري -جنجال‌آفريني رئيس مستعفي باشگاه بارسلونا در آخرين نشست خبري‌‌‌اش و واکنش تند رئيس لاليگا

رئیس مستعفی باشگاه بارسلونا در آخرین نشست خبری خود با رسانه‌ها، از اتخاذ یك تصمیم مهم در این باشگاه پرده برداشت.

به گزارش نما، شب گذشته (سه‌شنبه) خوسپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا ساعاتی پس از اعلام خبر رسمی استعفایش در یک نشست خبری شرکت کرد تا برای آخرین بار در دوران حضورش در کادر مدیریت باشگاه با رسانه‌ها صحبت کند.

بارتومئو در این نشست خبری ضمن تشریح وضعیت باشگاه و بیان دلایلش برای استعفا، از یک واقعیت که تا الان به آن اشاره نشده بود پرده برداشت و گفت که او و همکارانش به ایده تشکیل یک سوپرلیگ یا لیگ برتر اروپایی چراغ سبز نشان داده‌اند و برای بردن بارسلونا به آن تورنمنت ابراز آمادگی کرده‌اند.

ایده تشکیل سوپرلیگ اروپا برای دور هم جمع کردن تیم‌های طراز اول پنج لیگ معتبر اروپا از مدت‌ها پیش وجود داشته است و اخیراً هم اعلام شد که بانک جی پی مورگان وال‌استریت آماده ایفای نقش به‌عنوان اسپانسر آماده اختصاص سرمایه‌ای بالغ بر 4.5 میلیارد پوند برای تشکیل این تورنمنت است که بزرگان قاره سبز را در قالب یک لیگ متمایز مقابل هم قرار می‌دهد، لیگی که در آن هر تیم حداقل 30 بازی انجام خواهد داد. این ایده مخالفان زیادی دارد و به همین دلیل تا الان تنها یکسری اخبار غیرموثق درباره آن منتشر شده بود. شب گذشته اما بارتومئو این موضوع را کاملاً‌ تأیید و فاش کرد که بارسلونا هم برای شرکت در این تورنمنت جدید موافقت خود را اعلام کرده است.

بارتومئو گفت: من برای شما خبری خارق‌العاده دارم. ما موافقت‌مان را برای ورود به سوپرلیگ اروپایی در رده باشگاهی اعلام کرده‌ایم. این موافقت باید در مجمع بعدی باشگاه تصویب شود. علاوه بر این ما موافقت خودمان را با تغییر شیوه برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها (24 تیمی شدن) هم اعلام کردیم. سوپرلیگ اروپا تشکیل خواهد شد، پس باشگاه بارسلونا هم می‌تواند یکی از اعضای آن باشد.

اظهارات بارتومئو به منزله قطعی بودن حضور بارسلونا در سوپرلیگ اروپا نیست، چون اعضای باشگاه باید به آن رأی مثبت بدهند. برگزاری لیگ برتر اروپا هنوز جنبه رسمی پیدا نکرده است، اما شایعاتی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه این تورنمنت که قرار است جایگزین لیگ قهرمانان شود، احتمالاً از سال 2022 آغاز و دارای 16 تا 18 تیم خواهد بود که در آن همه تیم‌ها در طول یک فصل با یکدیگر روبه‌رو خواهند شد. تا الان حداقل از پنج باشگاه لیگ برتری لیورپول، منچستریونایتد، آرسنال، چلسی، منچسترسیتی و تاتنهام به‌عنوان تیم‌هایی که پیشنهاد حضور در لیگ برتر اروپا را دریافت کرده‌اند نام برده شده است که این موضوع بعضاً‌ با واکنش تند بازیکن پیشکسوت این تیم‌ها هم مواجه شده است.

واکنش تباس به اظهارات بارتومئو

افشاگری بارتومئو در آخرین نشست خبری‌اش، اعتراف به چیزی بود که خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا از آن بیم داشت. تباس هم خیلی زود به اظهارات رئیس مستعفی کاتالان‌ها واکنش نشان داد.

تباس که هفته گذشته نیز ایده تشکیل لیگ برتر اروپا را حاصل جهل دانسته بود، درباره اظهارات بارتومئو گفت: این موضوع جهل بارتومئو درباره صنعت فوتبال را ثابت می‌کند. پایانی غم‌انگیز برای رئیسی که موفق بود، اما این اواخر کلی اشتباه داشت.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...